Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Länge sen nu..

Av Diddi Hernandez - 30 september 2010 14:10

Idag är ingen vanlig dag, för idag är en viktig och stor dag för en underbart, go och trevlig väns 18-års dag! Ett STOOOOOOOOOORT grattis vill jag därför säga till Kathy. Hoppas att du får en underbar dag idag vännen!


Det var länge sen jag skrev här i bloggen vet jag, men det finns många olika anledningar till det. Bland annat flera av de punkter som jag skrev i ett tidigare inlägg. Här kommer de igen, fast denna gång har jag gjort om punktlistan lite då några av punkterna inte längre gäller..


1. Jag har inte haft ork eller tid till att blogga av olika anledningar, ej sjukdom.

2. Jag har inte velat blogga.

3. Jag har jobbat i cafét.

4. Jag har legat sjuk och inte haft någon ork.

5. Glömt bort bloggen.

6. Bloggen har strulat så jag har inte kunnat komma in, göra inlägg eller lägga upp mina inlägg.

7. Varit inne men inte vetat vad jag ska skriva för något.

8. Inte velat skriva då jag inte vet hur många som läser bloggen och jag får dåligt med kommentarer. Vilket ger en lite följdfråga: Hur många är ni som läser? Kommentera gärna så jag vet vilka och hur många ni är..

9. Det har varit rörigt runt omkring mig så jag har inte vetat vad jag ska skriva för att inte skriva om det som varit rörigt..

10. Det bara är så!


Ja det var det det...


Vad har annars hänt sen 10/7 då jag skrev sist? Ja vad har hänt...vi har firat 1 årig bröllops dag den 18/7, vi hade semester de tre första veckorna i augusti och var delvis i stugan och delvis här i Sthlm. Vi har firat Rauls födelsedag här nyligen, 21/9. Vi hade grillparty nere i stugan med några goa vänner, blev inte riktigt som det var tänkt kanske men kul var det ändå.

Annars kan jag just nu inte komma på så mycket mer som hänt sen jag skrev här i början av Juli, inte mer än att vi den 22/9 bokade en utlandsresa. Vi åker den 26.e Januari och kommer hem den 2.a Februari, det är jag, Raul och min syster Helena som åker bort. Vart vi åker kommer jag ännu vara tyst om, för det är lite hemligt för vissa personer.. Varför tänker jag inte ta här.


Jo en annan sak som gjort att jag inte bloggat tidigare under September månad är att jag har legat sjuk sen den 7.e med förkylning, feber, halsont och hosta. Är på bättringsvägen och kommer förhoppningsvis klara av att återgå på måndag till jobbet på cafét. Om inte så vet jag inte vad jag ska ta mig till, för har börjat bli lagom less på att gå hemma nu. Kommer inte ut i den friska luften som jag ska heller eller någe pga att jag är helt slut pga hostattackerna, febern och förkylningen. Men har åtminstone en stund varje dag suttit påpälsad ute på balkongen bara för att få lite friskluft varje dag. Fast idag har jag tänkt bege mig ut i skogen och se om jag inte kan hitta lite fina höstmotiv att fotografera, lite höstlöv i vackra färger att ta hem och sätta runt glasburkar och genomskinliga ljuslyktor för att få in höstens vackra färger. Vem vet, har jag tur kanske jag hittar lite svamp också, för min del räcker det med att hitta tillräckligt med svamp för en smörgås till Raul. Av någon konstig anledning så har jag slutat äta svamp som jag plockar, jag plockar hellre åt andra och tillagar den än äter den själv. Om den inte är i maten som jag gör vill säga, för det är gott att ha svamp o såserna eller grytorna. En sak som jag tycker är väldigt gott är att ha svamp i köttfärssåsen, det blir en härlig smak på den då. Gärna med lite färskpressad vitlök och kanske någon eller några droppar citronjuice...jag vet det är starka smaker alla tre (svamp, vitlök och citronjuice) men tro mig det blir jävligt gott tillsammans med enbart kryddorna salt, svart- och vitpeppar. Krossade tomater, ketchup och tomatpure är valfritt att ha i..men jag använder bara lite tomatpure om jag ska ha svamp i köttfärssåsen. Ketchupen och de krossade tomaterna förstör smaken, likaså om man har i fler kryddor än de tre grunderna; salt, svart- och vitpeppar. För mig är det grundkryddorna iaf, vet inte vad ni andra säger om det..


Nej nog om det där, nu ska jag ta och byta om till långbyxor och fatta kameran och en pappkasse, sen ska jag ta och gå ut i skogen.


Ha det gott folket så hörs vi senare! Puss och kram

 
 
Ingen bild

Camilla

1 oktober 2010 09:46

Jag läser din blogg :) är bara enormt dålig på komentarer. Kram

Diddi Hernandez

21 oktober 2010 07:05

Ingen fara Camilla! Är samma sak då jag läser din blogg, är dålig på att kommentera. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards