Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Dag 2 - ämne: Min första kärlek

Av Diddi Hernandez - 15 februari 2011 12:30

Ja då ska man skriva om sin första kärlek då....men vilken är egentligen den första kärleken? Den första personen man blev kär i? Den första personen man var tillsammans med? den första personen man hade ett riktigt seriöst förhållande med?...för min del blir det ett XX, eller ska man räkna första personen man verkligen ville ta förhållandet ett steg längra fram med?...i så fall blir det mitt numera X. Eller är det den man känner att man älskar/älskat mer än någon tidigare partner? Det är ju svårt o säga vem som är ens första kärlek, för det kan ju vara vilken som utav dem där.. För mig är det nog att min första kärlek är Raul, för honom är jag gift med, älskar mer än jag någonsin älskat någon annan jag varit tillsammans med. För honom kan jag göra vad som helst och jag skulle offra mitt liv för honom, så han är min första kärlek tror jag. Får därför bli honom jag skriver om här...dock vet jag inte vad jag ska skriva... Men det kommer väl med tiden som jag skriver lite om honom skulle jag tro..


Ni vet ju redan vad han heter för det skrev jag ju tidigare i inlägget och jag har ju skrivit det flera gånger tidigare. Sen så är det ju typ bara mina två systrar som läser min blogg..tror jag iaf..och de vet ju redan vad min make heter :P


Hur som helst han heter Raul A. Hernandez Machado, född September 1984 i San Salvador i El Salvador. Flyttade hit till Sverige Oktober/November då han var 3 år gammal. Han har en lillasyster som är 7 år yngre, han bodde i Oxelösund innan han flyttade till Stockholm, efter att ha gått ut skolan och blivit färdig utbildad flygtekniker och börja jobba inom flygbranschen på Volvo Aero i Bromma. Han gillar det mesta som går fort, softa, film, spela tv- och dataspel, musik, umgås med familj och vänner, resa utomlands...ja han gillar mycket..

Det är svårt att beskriva honom, enklare att lära känna honom och få en egen uppfattning om honom.. Men han är snäll, omtänksam, underbar, envis, positiv, glad, rolig, sprallig, busig, sexig, snygg, söt, vacker, het, läcker och så otroligt mycket mycket mycket mera!! Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva vad han är!! Han är 1.80 lång, mörkt hår, bruna, sexiga men ändå hemlighetsfulla och otroligt vackra ögon, vältränad men ändå inte för mycket...inget 6- eller 8-pack här inte...vilket jag är mycket väl nöjd med... För vältränade magar är inge roligt, visst de kan vara snygga och sexiga att titta på, men Nej jag vill inte ha en make med en sådan mage. Usch säger jag bara! Han kan få träna och få en vältränad kropp, men nej inte magrutor..det gillar jag inte!

Han är en mycket pålitlig, ärlig och en underbar vän, make, bror, son och svärson som ställer upp då man frågar eller han ser att det behövs. Men han är definitivt ingen toffel som gör allt man ber om eller frågar om, utan han kan säga "nej jag vill inte", "det får du göra själv" eller andra fraser som är emot det man ber om eller frågar om. Vill han inte göra någe så gör han det inte! Han är en generös, omtänksam och hjälpsam person som inte kastar pengar efter en eller överröser en med presenter för att visa att han tycker om en, finns där för en eller bara är en bra vän. Utan han ger så otroligt mycket utav sig själv istället för att visa sin omtänksamhet, snällhet, generositet och mycket mycket mera!


Det är som sagt väldigt svårt att beskriva honom med ord såhär i ett inlägg...jag har suttit nu i drygt 2 timmar med detta inlägg och försökt komma på vad jag ska skriva om honom. Har t.o.m fått ta hjälp utav en vän för att komma på vad jag ska skriva för något och Hur jag ska formulera det för att det ska låta så bra som möjligt om honom.

Klockan är nu 12.23 och jag började med detta inlägg vid 10.30...men egentligen så började jag redan den 15.e februari...då det egentligen var Dag 2 i ordningen för mig med denna utmaning...därför ligger detta inlägg på den dagen.. Så bygger jag på därifrån. Men som sagt jag har inte kommit på vad jag ska skriva om Raul eller hur jag ska skriva det förrän nu....fast jag är ändå inte riktigt säker på att det jag har skrivit är rätt formulerat eller i rätt ordning eller ...ja jag vet inte riktigt :-/ Det är så himla svårt att beskriva min första och enda riktiga kärlek där jag verkligen känt att jag verkligen älskar honom och skulle kunna offra precis ALLT för honom! Jag skulle vekrligen kunna lämna precis allt och alla här för att följa med honom om han skulle vilja flytta från Sverige...oavsett vart han skulle vilja flytta dessutom!! jag skulle lämna precis rubb och stubb, vänner, familjen, "jobbet"...ja ALLT!!! Det skulle vara jobbigt att flytta från familjen och några utav vännerna...men jag skulle inte tveka en sekund. Det enda som jag vet att jag inte skulle vilja göra är att Inte ta med mig djuren om han skulle vilja flytta härifrån. De är mina bebisar, mina änglar och underbara små sötnosar...nej de skulle jag Inte kunna flytta ifrån. Har alltid haft djur och nej att bo någonstans och inte ha djur skulle jag inte klara av, det skulle bli för tomt hemma i det läget. nej nu kom jag ifrån ämnet lite så jag savslutar här istället....är det någe ni undrar över eller vill fråga så kommentera....eller abra för att ge ris och ros...


Jag vette tusan om första delen i detta inlägg är något att ha egentligen...men låter den stå med iaf....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards