Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Bilduppdatering av mitt liv fr.o.m 1/10 - 10 - 10/2 - 11

Av Diddi Hernandez - 10 februari 2011 15:33

Ja det var tänkt att jag igår skulle ha lagt upp ett inlägg med lite bilder och text om vad som har hänt sen 30/9 - 2010 då jag sist hade skrivit. Men då jag satt och gick igenom kalendern och alla bilder jag hade så försvann tiden för mig, helt plötsligt var det dags att göra middag och umgås med maken innan det var dags att lägga sig. Får bli idag som jag ger er det inlägget istället, så ska jag även skriva inlägg för dag nr 1 - presentera sig själv...den där listan med ämnen som jag la in igår...om ni minns!? Om inte får ni väl ta och kolla tillbaka till gårdagens inlägg :-Þ

Hur som helst så här kommer uppdateringen om vad som hänt sen 20101001 till 20110210:

Jag hittade inte så många bilder, är lite glapp här och där i mappen från kameran...misstänker att jag tog en hel del bilder med min mobil eller Rauls. Men båda två råkade ut för att bli formaterade då vi synkroniserade dem med programmet man skulle använda för att enklast före över mellan telefon och data och tvärtom :-/ Så vi har förlorat en heeeel del bilder och information som vi båda hade i våra mobiler =-( Men håll till godo! En del bilder lär det bli iaf!!


Början av Oktober hände det inte så mycket här hemma för min eller Rauls del..det vanliga, vi jobbade och så, mina föräldrar bodde fortfarande i sin sommarstuga. Första snön föll 22/10, så här får ni en av de bilder jag tog när den föll: ...tog den ute på våran balkong och försökte få med hur lång den är och hur mycket snö som fastnar i nätet och gör det vackert. Eftersom mina föräldrar ännu bodde i sin stuga passade vi på att åka ner och hälsa på dem den 23/10, då det var osäkert om när de skulle flytta in till lägenheten inne i stan igen. Jag passade även på att fota deras nytillskott: Klara & Missan . De tyckte att min kameraväska var otroligt intressant, speciellt lilla Klara . Dagarna efter flöt på nästan felfritt för oss fram till den 26.e, då blev vår äldsta katt - min bebis - Skrutten dålig och vi var tvugna att bestämma oss för hur vi skulle göra med honom. 16 år gammal var han, mager och ville nätt och jämnt äta något eller dricka. Han låg mest och sov om dagarna och ville vara så nära som möjligt hela tiden, han var ännu mer närgången om nätterna än han hade varit tidigare. Vi ringde veterinären och de ville att vi skulle pröva med att ge honom kokt fisk och ris, samt använda en spruta för att få i honom vatten. Han åt bättre, men det var inte mycket =-( Morgonen den 29.e när jag skulle gå upp så rörde han sig inte och reagerade itne då jag klappade på honom, så jag trodde att han hade somnat in under natten. Men tillsist så reagerade han, men han var snudd på lelös och ögonen var glansiga som bara den och man såg på honom att han mer eller mindre bad om att få somna in istället för att få vara kvar. Så vi tog det tunga beslutet att ringa veterinären och låta honom få somna in för gott och få komma till sina vänner Gosan, Musse och Charlie. Bilden föreställer Skrutten sittandes på vår lilla frys på Odalvägen i Rissne och försöker övertala mig till att ge honom något från kylskåpet. På kvällen den 29.e så åkte vi ner till Nyköping och begravde honom på baksidan utav mamma och pappas sommarstuga, där Musse, Charlie och Gosan låg. Tände lite ljus för dem alla och la dit några roser.


1/11 fyller min bror Magnus år, vi pratade om att åka över till honom och gratulera honom...men fick inget svar på telefon för att se om han var hemma..så blev inget. 4/11 fyller min andra bror Niclas år, mamma och pappa var och gratulerade honom under helgen..men jag ringde bara. Annars så var det inget speciellt som hände under första halvan utav November, förutom att jag och Raul hade varit vänner i 10 år den 6/11. Den 15/11 så regnade det något enormt och all den fina och vackra snön försvann för mig =-( Resten av November flöt på den med som vanligt med skiftningar mellan jobb och gå hemma och snörvla med en envis och hemsk förkylning. Det började pratas mer och mer om julen, nyår och resan som vi hade planerad för Januari.

December kom, lillsyrran Helena fyllde år 4/12 och vi var dit med tårta och smörgåstårta. Jag slet med tårtan och här får ni bild på den: gjorde en liten katt och hund för att symbolisera hennes husdjur också :-Þ  Annars så blev jag rätt nöjd med den faktiskt..

9/12 var en stor dag för mig och Raul, vi firade 6 år tillsammans, det firade vi med att äta gott och bara ha det mysigt tillsammans här hemma. Julpyntningen föll på plats mer och mer under början utav December och då lucia var, så var det snudd på klart. 17/12 så snöade det rejält här och vi fick otroligt mycket snö överallt i landet, det var nästan så att det var snöstorm i hela landet. Här blåste det och yrde så dant att vi på mitt jobb blev alla lediga då det annars bara hade varit jag som varit där, eftersom jag bor gångavstånd från jobbet och de andra har allt från 45 minuter och uppåt i restid för att ta sig dit. Så den dagen passade jag på att fotografera katterna ute i snön och lite vinterbilder: en koltrast i busken blev riktigt glad då jag fyllde på deras matförråd åt dem. Zigge lille tvekar inte då det är snö, han gräver och donar och leker för fulla muggar, Flisan däremot var mer försiktig och det gick inte riktigt att lyckas få någon bild på henne. 22/12 jag fyller år, vi fick besök av Rauls faster, kusiner och ena kusinens flickvän...fikade lite och pratade. Annars så var det ärligt talat en av de sämsta födelsedagar jag någonsin har haft.. Julafton den 24/12 firade vi hemma hos mina föräldrar i Nyköping då mamma oturligt nog skulle jobba på natten. Det blev mycket god mat som jag, mamma och pappa hjälptes åt så gott det gick att fixa ordning i deras lilla kök: Efter maten blev det Kalle Anka, lite fika och klappar: I år var jag tomte och fick dela ut alla julklapparna. Det var en underbar dag tillsammans med de närmaste som står mig varmast om hjärtat. Mellandagarna så jobbade Raul och jag låg hemma sjuk i magsjuka =-/ =-( Nyårshelgen kom och vi åkte åter ner till Nyköping, genom det t.o.m ut på landet ute i skogen strax utanför Stigtomta. Där var vi tillsammans med goa vänner, deras barn, hund, katt och några utav deras vänner. Vi bjöds på en otroligt underbart god 3 - rättersmiddag, spelade lite Monopol - jag vann :-Þ - och sköt lite smällare: .

 Ja det var år 2010 det, nu är vi inne på år 2011 och första dagen bestod utav att åka hem till Stockholm, slappa och fotografera lite istappar som hade bildats i nätet på våran balkong. Annars hände det inte mycket i början utav Januari..inte förrän den 8.e då mamma var här uppe och vi åkte in till stan och gick i gamla stan en hel dag. Fikade, handlade, åt god lunch, drack världens äckligaste kaffe...som dessutom kostade 25 kr för en espressokopp - japp svart kaffe pratar jag om..dyyyyyyyyyrt som F*N!!

Efter det så började pirret inför resan komma, jag hade aldrig flugit i hela mitt liv och är dessutom höjdrädd, så nervositeten var på mig dagligen och ajg ville bara avboka gång på gång. Men gav mig fan på det och genomförde det, så den 26/1 - 2011 flög jag för första gången och var i Afrika för första gången. Så på en resa blev nästan 3 önskningar uppfyllda: jag flög någon stans, jag var i Afrika men pyramiderna och sphinxen fick vi aldrig se pga oroligheterna i Kairo. Så det stoppade Ving oss för, lika så de lokala dagsresebolagen..får helt enkelt bli en resa till ner till Egypten. Underbart hade vi det i en hel vecka där kan jag lova! Det var jag, Raul och min syster Helena som åkte dit tillsammans..blev som ni förstår en heeeel del bilder tagna när vi var där. Därför blir det mycket text nu och en massa bilder på stöten sen istället. Den 2/2 så flög vi hem igen och syrran och mamma åkte hem till Nyköping, mamma hade bott i våran lägenhet under vecka vi var i Egypten för att ta hand om våra katter och syrrans hund Rocky. 4/2 började jag kolla på den gamla goa serien Tre kronor på nytt då Raul var på jobbet, 7/2 var det tänkt att jag skulle börja jobba igen, men icke sa nicke för jag var fortfarande sjuk och dålig i magen. Åkte nämligen på turistdiarren nere i Egypten och än idag 10/2 är det inte helt bra i magen, men det är ingen fara säger läkaren som jag träffade igår...troligtvis har jag fått en allergisk reaktion på den egyptiska bakteriefloran eller något jag ätit som det var laktos eller gluten i eftersom jag är laktosintolerant och överkänslig mot gluten. Det skulle vara bra om jag hade ätit penecilin, men då jag är allergisk mot det får vi avvakta och se hur det är på måndag. Är jag fortfarande dålig då, så ska jag kontakta läkaren på nytt och då får vi se hur det blir och på vilket sätt jag ska få i mig antibiotika..hon sa att i värsta fall får hon lägga in mig och så får de sätta dropp på mig i 7 - 10 dagar. Men det tycker jag känns onödigt då det finns värre fall än min mage som kan behöva den sjukhussängen + att jag skulle bli så otroligt rastlös så jag skulle bli galen av att vara där. Men tror inte det blir någon kontakt med läkaren på måndag, för som magen är idag så är den nog bra kanske inte till 110% på måndag, men nästan iaf.


Jag ska egentligen lägga in bilder från egypten resan nu, men Raul väntar på mig i bilen, så får bli att jag redigerar inlägget sen och lägger in bilderna i efterhand...


Ha det bra folket och kommentera gärna!!


Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards