Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Dag 1 - ämne: Presentera sig själv

Av Diddi Hernandez - 14 februari 2011 11:00

Det var tänkt att jag i torsdags skulle ha skrivit första dagen, men med tanke på att det inte blev av och att jag var så trött i helgen så jag orkade inte göra det då heller.. Får helt enkelt bli idag istället :-Þ Det får ni allt acceptera och tåla, om ni ändå inte gör det...ja då får ni väl ge fan i att göra det då...

 

Presentera sig själv var det ämnet var...men ja vad ska man skriva då?? Namn, ålder, bor, syskon, föräldrar, jobbar, fritidsintressen och såna saker eller?? Är typ det de flesta har skrivit i sina inlägg...men det är ju så otroligt tråkigt att skriva varje gång och läsa också för den delen...för det är ju sånt man redan vet om sina vänner....

 

Ja då ska jag väl försöka börja presentera mig då... Jag heter Diana Hernandez, men kallas mesta dels för Diddi eller DJ utav några barndomsvänner. DJ kommer ifrån då jag som barn hette Johansson i efternamn, smeknamnet fick hänga kvar även om jag bytt efternamn två gånger sen dess...

Fyller år två dagar före julafton och är född 82...alltså är jag 28 år och fyller 29 i år för den som inte kan (eller orkar) räkna ut hur gammal jag är ;-Þ

Jag är född och uppvuxen i Nyköping, bott på flera olika ställen i och runt Nyköpings kommun..flyttade till Stockholm maj 06 och flyttade ihop med Raul..så nu har man bott där uppe i snart 5 års tid..snacka om att tiden går fort!

 

Ja det var namn, ålder och var jag bor då... Resten av familjen består utav mina föräldrar pappa Ove, mamma Ewa, storebröderna Micke, Magnus och Niclas, storesyrran Helené och lillasyrrorna Helena och Maria. Micke, Magnus och Helené är mina 3 äldre halvsyskon på pappas sida. Brorsan Niclas är min halvbror på mammas sida. Helena och Maria är mina småsystrar som är helsyskon..men det är bara Helena som är i livet =-( Men det kommer jag till senare i inlägget..

 

Micke är äldst av oss ungar, han är 43 år gammal och bor i Södertälje. Helené är näst äldst och är 40 år, bor i Stockholm tillsammans med sin familj. Magnus är yngst av mina syskon på pappas sida, men ett av mellanbarnen utav oss i syskonskaran. Han är 37 år, bor i Trosa med sin familj. Niclas är 36 år och bor i Katrineholm tillsammans med sin familj. Helena bor i Nyköping, inte alls långt ifrån våra föräldrar, tillsammans med sina djur - 2 katter och 1 hund - hon är 26 år.

Maria skulle ha varit 24 år om hon hade levt, förmodligen så hade hon inte bott hemma hos mamma och pappa heller utan vem vet hon hade kanske bott ihop med någon hon var tillsammans med, rumskompis, barn eller ensam...det är det ingen som vet. Hon föddes December 86 med akutkejsarsnitt och klarade sig tyvärr inte, 3 månader för tidigt föddes hon tyvärr. Hon är saknad och älskad av oss alla och vi önskar alla att hon vore här med oss. Men frågar någon hur många syskon jag har så har jag 6 st inte 5 st...för även om Maria inte finns vid liv så är hon ett syskon till mig. Hon är min älskade och saknade änglasyster som vakar över vår familj.

Mer än så tänker jag inte säga om mina syskon...undrar ni något får ni väl kommentera och fråga eller skriva i frågerutan!!

 

Ja då var man klar med namn, ålder, bor, syskon och föräldrar...bara vad jag jobbar med, fritidsintressen och lite annat smått och gott kvar då....

 

Jag är mellan två jobb just nu...men jag praktiserar på en systuga och snart i en secon handbutik som vi ska öppna i systugan. Men förhoppningsvis så börjar jag snart praktisera på ICA Maxi i Nacka istället..bara vänta på att min handledare ska ringa och kolla om de tar emot praktikanter just nu och berätta de formella sakerna som gäller. För det är tydligen Blå vägen - det är hos dem jag praktiserar inom systugan...men förhoppningsvis så blir det ICA Maxi snart istället...för vill jobba inom butik..eller testa iaf. Är ju utbildad barnskötare egentligen, men vill pröva på att göra något annat istället och butik har intresserat mig en hel del ända sedan jag gick i mellanstadiet..


Fritidsintressen då...ehm ja vad har jag för fritidsintressen egentligen!? Jag gillar att umgås med familjen, vänner, djuren, fotograferar mycket, spelar data- och TV-spel en hel del, promenerar i naturen, på somrarna målar jag väggmålningar, påtar i trädgården eller gör en hel del utflykter ut i naturen.

Ja vad ska man säga om fritidsintressen egentligen...? När jag inte jobbar/praktiserar så umgås jag med mina nära och kära, jag passar på att fotografera eller redigera bilderna jag har tagit. Promenera i naturen för avkopplingens skull och för motionens skull, spelar annars en del data- och TV-spel...men även de gamla hederliga sällskapsspelen. Från våren till hösten är vi mycket nere i våran sommarstuga, så då blir det en del målande utav väggmålningarna där och påtande i trädgården. Vi åker också iväg mycket på små utflykter i naturen och bara njuter och kopplar av från storstadslivet.

Annars så älskar jag att baka och laga mat, så mycket tid går även åt till det. Tycker det är otroligt underbart att bjuda folk på god mat eller något gott jag har bakat och mig spelar det ingen roll hur lång tid det tar att stå och hålla på med maten eller bakningen.

Att sätta mig i soffan med en kopp te och en bra bok är inget jag drar mig för, det gör jag så gärna framåt kvällarna under hösten och bara njuter av att höra regnet slå mot rutorna och njuta av min bok och mitt te. Ja det är väl en del om mina fritidsintressen iaf...tycker det är svårt att förklara sånt eller vad man ska säga..


Något annat att säga om mig tror jag inte att jag har....inte mer än: Att läsa sig till vem jag är, är inte lätt...vill du lära känna mig så ta kontakt med mig istället...för orden här säger inte allt för mycket om vem jag är eller hur jag är som person. Denna text beskriver snarare grunderna...

 
 
Storesyrran

Storesyrran

16 februari 2011 13:18

Jag läser din blogg =)! Läser du min? ;)
Jag är inte mycket för att kommentera utan tycker det är mer intressant att läsa vad du har att skriva.... Titta gärna in på min sida också, du behöver inte lägga en kommentar om du inte vill! Helt upp till dig!
Kramar Syrran

http://ladybird.bloggproffs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards