Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Bekymmer med hjärtat o hälsan..stugan och vila som fan..

Av Diddi Hernandez - 21 maj 2010 09:30

Hej vännen!!

 

Tyvärr så lutar det åt att jag inte kommer ha kvar dig då det bara blev 2 - 3 st som visade att de läser min blogg.. Jag har ju den andra bloggen också och min hemsida..men där är det visserligen lika lite med besökare..iaf i bloggen. Hemsidan får jag mail om en gång i veckan om antalet besökare..så där vet jag att det är över 100 besökare varje vecka iaf..men ändå.. Vi får se hur jag gör med dig..trist att göra sig av med dig då jag haft sig i flera år nu. Du har varit en trogen vän trots att vi haft en dålig kontakt emellanåt..och det tackar jag dig för! Inte har du strulat eller snackat lögner heller..så som många andra vänner har gjort. Under de år vi haft varandra så är du en av de få som blivit kvar istället för utbytt..många andra har jag släppt in i mitt liv, kastat ut och så vidare fram och tillbaka. Men det är i alla fall skönt att veta att det finns någon där ute i världen som inte snackar en massa skit om en. Det har hänt lite sen sist jag skrev här hos dig..en av sakerna är rätt allvarlig t.o.m =-( Trist nog gäller det mig själv också =-/ Visserligen inget jag önskar någon annan..men inge kul att det hänt mig..jag är för ung för det liksom!! Ja orkar inte skriva med nya ord om det hela så uppdaterar dig genom att kopiera in det jag skrev i anteckningen på Facebook istället.. Här kommer kopian på anteckningen:

 

"Ta ALDRIG ditt hjärta och din hälsa förgivet!! det fick jag lära mig idag då sköterskan och läkaren gav mig en utskällning då jag hade ont i vänsterarm och i bröstkorgen! Fr.o.m idag så lär jag nog aldrig mer ta saker och ting förgivet, inte efter att ha fått erfara en sådan kraftig sak som det ajg fick vara med om idag. Lär iaf försöka göra mitt bästa på att ALDRIG mera ta något förgivet.

 

Jag har idag fått lära mig en otroligt stor och värdefull läxa!! Att ALDRIG, ABSOLUT ALDRIG!!! ta förgivet att något aldrig händer en själv! För idag har jag varit hos läkaren pga något jag aldrig trodde skulle hända mig, var där pga smärta i bröstkorgen och i vänsterarmen. Jag tog förgivet att det aldrig skulle hända mig..men ack så fel jag hade och är under 30 år dessutom..det är ILLA det! Min närmaste familj vet att jag älskar dem och kommer göra mitt bästa för att klara av detta och återbli den ajg var. Nu blir det verkligen radikal förändring på livet! Och att verkligen ta varje liten notis från kroppen på fullaste allvar, för vem vet hur det kan gå nästa gång om det blir värre än det var denna gång!?

 

Min bästa vän och make Raul, mina föräldrar, min lillasyster Helena och min storebror Niclas betyder för mycket för mig, för att jag ska klara av att ta saker förgivet på samma sätt igen. Visst betyder mina andra syskon, kusiner, fastrar, farbröder och morbröder otroligt, otroligt mycket de med..samma sak med mina vänner. Men främst är det Raul, mamma, pappa, Helena och Niclas är de jag tänker på. De är min närmaste familj och det är även för dem jag nu kommer kämpa ännu starkare och kraftigare för att klara av detta. Men främst är det för min egen del jag kommer att kämåa med detta och ge mig fan på att klara av det. Jag vet att Raul, Helena, mamma och pappa kommer vara på mig som fan om att hålla detta och att peppa mig som bara den. Än mer efter den oro och rädsla jag gav dem idag efter att jag hade varit hos läkaren.

 

Vet inte hur mycket alla vet om det hela i nuläget..men hoppas ni förstår efter denna anteckning och lär er ni med. För lär nog, likt min bror och syster, höra av sig och frgåa.. Men hoppas både Niclas och Helena vet att jag älskar dem och ska göra mitt bästa för att de ska slippa få mer sorg och smärta i sitt liv. Precis som med Raul, mamma, pappa och de andra som betyder mycket för mig.

 

Nu är det sängläge som gäller för mig enligt läkaren ett tag, så är väl egentligen bäst att ajg tar och går ifrån datorn och lägger mig ner istället. Ska ändå ta och sova för natten tror jag, för nu börjar ännu mera trötthet ta över. Men ville bara skriva av mig lite..

 

Till alla er läsare där ute: Ta ALDRIG någon eller något förgivet, det kan fela så otroligt mycket och slå tillbaka så otroligt hårt på dig själv. Det fick jag lära mig idag 2010 - 05 - 17, idag är den dag då ajg verkligen bestämde mig för att förändra mitt liv. Jag har tidigare börjat många gånger..senast nu i februari som var..men ja det gick inte hela vägen det..jag håller fortfarande på med det spåret och nu har jag ännu mera motivation och kämparglöd för att klara av det. Så nu ska jag banne mig klara av det!! Är du med mig och kämpar och stöttar..eller är du en av de som försöker fälla mig på vägen!?"

 

Ja nu vet du vännen..det där skrev jag i måndags på Facebook..några kommentarer har jag fått på det. Men konstigt nog inte från någon av de jag trodde skulle kommentera..men men de är väl såna där skitsnackande folk de med..såna man bara duger åt då deras vänner inte har tid. Usch är så less på sånt folk som aldrig hör av sig mer än då man duger för dem. Vad spelar det för roll om man har pojkvän, flickvän, barn eller så..en vän går väl att skriva till via sms, msn, mail eller ringa till för det? Okej om tiden inte finns för att barnet/barnen är små och kräver mycket tid..det kan jag ta..men bara för att man har partner så ska man ju inte sumpa bort sina vänner. För det är ju de vänner man ser till att ha kvar från singellivet till partnerlivet som stannar kvar och stöttar om dagen då man blir singel igen kommer. Nej är så less på sånt folk som inte hör av sig...okej jag hör inte av mig speciellt mycket till vissa vänner heller..men jag har en anledning till det, en bra sådan också tycker jag..iaf för denna vecka och helgen som var innan. Men innan det så kan jag väl inte ge någon mer anledning än att varför ska jag hela tiden vara den som hör av sig för att man ska göra någe, snacka en stund eller så!? Nej sånt har jag lessnat på!! Det är ge och ta som gäller även i vänskapsvärlden liksom!!! Och jag tänker inte ge speciellt mycket mer till vissa iaf, nu får de ta och börja visa att de vill vara vän med mig också!

 

Förresten vet du var jag sitter någon stans!? I stugan..japp blev lång helg i stugan denna helg med för mig. Är visserligen pga att jag är dålig och blivit beordrad att vila utav läkaren..så jag lär ju inte göra något här nere..inte mer än att vila iaf. Kanske blir lite målande inomhus eller på fönstrena..men annars inget tror jag.. Vi får se vad dagen ger idag..ikväll kommer Raul också..dock senare än vad som var sagt :-( Men han ska köra ner två stycken som slutar först kl 16, så det blev inget sluta tidigare för honom idag för att slippa bilköerna.. Får se hur dags han är här ikväll..han skulle eventuellt förbi en sväng i Oxelösund och säga hej till familjen också innan han åker hit ut. Hoppas det inte blir för sent bara, för vi måste ju hinna äta innan vi ska handla och såna saker.. Visserligen kan jag ju äta innan han kommit hit om det är så..men samtidigt inte för jagj har inge hamburgebröd eller någon dressing som man kan ha på. Ska göra hemmagjorda hamburgare idag tänkte jag nämligen..får se när det blir till att äta dem..ska se om jag inte kan få pappa till att åka över till Jönåker och köpa hamburgebröd och dressing där. Hoppas bara de uppdaterat kassan så de tar kort..annars vette tusan hur jag ska göra..om inte mamma har några pengar löst vill säga.. Vi får se vi får se..

 

Nu tänker jag iaf stänga ner bloggen och jaga fatt på pappa och se om det finns någon vit färg och pensel som jag kan låna och måla lite fönster med. Sen blir det till att tvätta jeanstäcket..eller ja spola av det iaf.. Sen får vi se vad det blir för något och vad klockan är...ska ringa upp till mamma och se om hon slagit på en maskin tvätt också eller om jag ska gå upp och göra det.. Oj nu låter det som om jag har hela dagen planerad..men så är inte fallet!! Och måla, tvätta och spola av jeanstäcket kommer jag att göra med pauser med mycket vila i!! För annars är jag snart tillbaka på ruta ett nämligen och det tänker jag försöka att ALDRIG bli!!

 

Ha en skön dag i solen folket!!

 

Kom gärna förbi på en fika i helgen..jag är hemma i stugan hela tiden som läget är nu.. Har jag tur kanske jag kan övertala pappa eller Raul på att åka till Söderköping, Tropicarium eller Kolmårdens safari. Vi får se vi får se..

 
 
jessicka

jessicka

22 maj 2010 13:50

synd att du känner som du gör gumman. det är inte kul. vi får i alla fall ses snart och så får jag följa med ner till stugan någon gång i sommar :)
Många kramar

http://denvitablomman.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla

22 maj 2010 23:43

Ja nu måste du vila och ta hand om dig själv. känner att jag varit dålig på både att läsa bloggar på sista tiden och även att höra av mig jag har bara haft så mycket med olika saker som jag inte vill skriva i kommentarsfällt men har varit mycket med många saker många månader nu.
Hoppas du blir bättre och bättre för var dag iaf vi får ta en pratstund nån dag.
krya på dig kram

 
Helena

Helena

23 maj 2010 12:48

Nee såklart ska fortsätta skriva :p Så ja har nåt o läsa hehe!
Och detta kommer du klara av, bara o ge dig fan påt! Annars blir vi sura hihi :) Hoppas ni har det bra på safarin. Kramar

http://helenahellstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards