Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Påskmiddag och Elmiamässan

Av Diddi Hernandez - 12 april 2009 12:00

Ska skriva lite om gårdagen i dagens inlägg...blev inte direkt något om det i gårdagens inlägg då folk trackaserar min syster med sjuka kommentarer mm mm. GROW UP PEOPLE!!!

Har man barn så ska man Vara vuxen och INTE ett barn själv!!


Hur som helst igår var det påskafton och vi åkte ner till stugan där det bara var och tvätta händerna och sätta fart med maten inför påskmiddagen. Full rulle blev det på en gång i köket och själv blev man. Mamma smet då jag började hålla på, syrran umgicks med pappa och Raul smet in där och umgicks med dem. Nedrans familjemedlemmar och smita! ;-Þ Visserligen arbetar jag bäst ensam i köket då jag har koll på allt i det läget. Så gjorde väl inte så mycket att de smet ändå..hehe

Det blev kokta ägg, sill, paella, hasselbakspotatis, tzatziki, påskskinka och andra härligheter på bordet (bilder kommer i bilddagboken så snart jag lagt in alla 796 senaste bilder tagna från kameran..skriver detta inlägg 23/4). Efter maten så gjorde jag en tårta i form av en kyckling i ett ägg. Den blev inte så bra som jag ville ha den för jag blev lite stressad, men den blev bra ändå tycker jag. Iaf för att ha blivit gjord då jag var stressad.


Det blev en väldigt lyckad påskafton med hela familjen samlad ute i stugan. Bilder blev tagna för morsdag också =-) Hoppas bara att det blir klart till dess och att det blir bra. Men det tror jag att det blir.


Det var lördagen de...en del av den iaf.. Söndagen så åkte vi ner till Jönköping och Elmiamässan. Blev en hel del gasande med bilen, ny bil och sommardäck så klart man gasar på en del och kör race med de andra på vägen. Vi var tre stycken som höll på att köra om varandra och så en bra bit på vägen, sen dök det upp massa bilar bara sådär och vi tre fick hålla oss i skinnet ett tag. Men sen drog en av de andra två bilarna iväg...illa val av föraren till den volvon. För längre bort stod polisen på mortorcykel och klockade trafiken och han blev tagen. Vi hade precis tur när vi dök upp att vi fick en lastbil som hamnade ivägen mellan oss och kameran så han fick aldrig vår riktiga hastighet. Hehe tji på farbror blå där! :-Þ


Elmia var riktgit kul och det var skönt att gå där kring lunchtid istället för precis då de öppnar som vi gjort alla andra år. Årets tema vet jag inte riktigt vad det var över hela mässan, men i D-hallen så var det filmtema och där stod det flera bilar från alla möjliga filmer. Visserligen kopior på bilarna som var med i filmerna, men Fast and Fourius (tror de stavade så) hade orginalbilen som Vin Diesel kör i den filmen. Bilen från Gone in 60 sekund..den sista som Nicholas Cage vill ha var med också i orginal. Inte illa att frakta bilarna från andra sidan havet till en svensk bilmässa.


Det fanns mycket snyggt på hela mässan, många bilder blev tagna som kommer i bilddagboken. Så håll till godo och kolla in där då och då, lär bli många bilder åt gången denna gång. Förlåt Milla, ska försöka skärpa mig och tömma kameran lite oftare så att det inte blir såhär många fler gånger. Men väldigt starkt av dig om du går igenom varje bild.


Nej det var väl allt från dessa dagar...Efter mässan så var vi ute i stugan och donade lite och umgicks med mamma och pappa. Var tänkt att vi skulle åka över till Oxelösund och hälsa på innan vi åkte hem. Men vi gör det imorgon istället och åker hem direkt efter det.


Kram kram på er läsare och Glad påsk hehe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards