Direktlänk till inlägg 15 april 2009

99 saker om mig..

Av Diddi Hernandez - 15 april 2009 07:43

Kommer inte ihåg vad jag gjorde idag, mer än förmodligen sökte jobb, städade lite här hemma, donade med hemsidan och planerade något till bröllopet. Så det får bli en lista för dagen istället...hittar inte mina fusklappar eller några anteckningar i någon av kalendrarna nämligen..så en lista kommer här:


99 saker du kanske inte visste om mig.

1. Fullständigt namn? Ewa Maria Diana Victoria Hellström

2. Exakt ålder? 26 år 4 månader och 22 dagar

3. Vart bor du? Rissne, Sundbyberg ~ inte länge till, vi flyttar snart

4. Bor tillsammans med? Fästmannen Raul och våra fyra djur

5. Husdjur? Japp, fyra stycken

6. Färg på ditt hus? Vilket av dem? Där lägenheten ligger eller stugan? Beige/gult är huset med lägenheten och rött med vita knutar är stugan.

7. När är du född? 82-12-22 (nej det är inte hemskt att fylla så nära julafton!)

8. Klass? Länge sen jag gick i skolan

9. Vilket år tar du studenten? 2002 tog jag den ~ ett år senare pga sabbatsår

10. Något jobb? Nix ~ inte ännu

11. När ska du sova ikväll? Blir nog packa, kolla på Criminal minds eller semifinal 2 i Eurovisionsongcontest bara för att se vilka Sverige får kämpa mot.. och ta ett varmt bad innan jag lägger mig väldigt sent...efter kl 00.00 tippar jag på

13. Duschat idag? Inte ännu, ska ta ett varmt bad ikväll

14. Kramat någon idag? Inte ännu, men lär göra om några timmar då Raul kommer hem

15. Pussat någon idag? Ja, det gör jag varje morgon när Raul går till jobbet

16. Vad har du ätit? Håller på att äta min frukost just nu 4 mackor med pålägg och dricker choklad, blir en banan sen också ~ frukt till varje måltid är ett måste

17. Dagens klädsel? gråa mjukis, orange/aprikos - svartfärgad top/tröja, underkläder och lila strumpor

18. Dagens smink? Inget ~ använder det sällan...kanske för att göra mig sk "fin" ~ men finast är man UTAN smink då man är NATURLIG

19. Dagens sötnos? Än så länge (kl är bara 08.16) så är det min lilla Skrutten

20. Dagens roligaste? Dagen har bara börjat så vi får se

21. Har du många vänner? Jag vet vilka som är mina riktiga vänner och vilka som är mina sk vänner iaf

22. Hur många har du kysst? Räknar inte, men senaste snart 4.5 åren så är det bara 2 ~ Raul och en tjej, vem hon är säger jag inte...NEJ jag var inte otrogen, Raul var med på noterna!!

23. Vem kramade du senast? Raul

24. Hur många har du haft sex med? Måste man räkna sånt!? Har noll koll på det

25. Hur många har varit otrogna med dig? 4 st om jag minns rätt, men 3 av dem visste jag inte hade flick/pojkvän förrän det var försent

27. Har du pojk-/flickvän? Japp

28. Vem pratade du med i telefon senast? Pappa tror jag det var

29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? Raul som skickade till fel person.


FAVORIT:

31. Film? Just nu ingen direkt..

32. Låt? Hmm...kan inte avgöra

33. Mat? hmmm...vet inte..men blir nog stekt kycklingfilé, kokt ris och currysås med sallad som jag måste välja just nu.

34. Dryck? vatten ~ men dricker det för lite ändå..

37. Stad? Måste jag välja en!? Finns ingen stad som är min favorit..snarare en liten ort/by/håla utanför en stad...Japp den där min stuga ligger, där finns min frihet och mitt hjärta. Där är mitt hem!

38. Land? Sverige får jag väl säga då jag inte vart i så många..

39. Ämne i skolan? Går inte i skolan, men då jag gjorde så var det bilden

40. År? Varje år fr.o.m december 2004 då jag och Raul blev tillsammans


SENASTE:

41. Personen du tänkte på? Raul

42. Personen du kysste? Raul

43. Gången du spydde? minns inte

44. Gången du grät? förra eller förrförra veckan..

45. Pizzan du åt? Sole mio på Palermo pizza

46. Gången du var i göteborg? Mars

47. Gången du var i stockholm? Är där nu

48. Gången du var full? Ett tag sen..några år t.o.m

49. Gången du var hög? No comment..

50. Personen som såg dig gråta? Raul


ANTINGEN ELLER:

51. Svart eller vitt? båda.

52. Hund eller katt? hmm...båda helst, annars katt

53. Ut och festa eller hemma och mysa? Hemma och festa

54. Tv-spel eller datorspel? Båda, men just nu dataspel

55. Singel eller upptagen? Singellivet kan vara kul, men vill hellre vara upptagen och lycklig än singel och desperat...som de flesta verkar vara alt. bli..

57. Lunarstorm, helgon eller playahead? Har alla tre, men är sällan där

58. Ragga eller bli uppraggad? Beror på..

59. Big brother eller paradise hotel? INGET ~ SLUTA sända skiten istället!

60. Svart hår eller blont? Svart...fast numera är det brunt :( Miss my hair!!

61. Blåa ögon eller bruna? Bruna på mig..bruna är sexigast..blått har jag märkt sitter oftast på mindre kloka personer...(iaf runt mig, fd vänner, exkillar/tjejer osv...INGET illa menat mot mina vänner med blå ögonfärg)

62. Choklad eller lakrits? Beror på tillfälle..men helst lakrits

63. Göteborg eller stockholm? "Stocholm i mitt hjärta..." ~ solo av Diddi ;-Þ

64. Högerhänt eller vänsterhänt? Höger...men blir kanske vänsterhänt efter op.

65. Coca cola eller fanta? Blandat..

66. Pizza eller kebab? Beror på..

67. Randigt eller prickigt? Randigt beroende på åt vilket håll ränderna går ~ prickigt beroende på storleken och mängden av prickar

68. Älska eller älskas? Ge och ta!

69. Leva eller dö? Leva först dö sen


ANTAL:

70. Personer du älskar? Jag älskar de som visat att jag borde älska dem

71. Personer du hatar? Ingen just nu, men tycker mindre om vissa personer istället..

72. Personer som sagt jag älskar dig? Det är en hel del nu, har inte räknat dem

73. Personer du hånglat med inom en 24-timmars-period? ehmm... no comment..

74. Glassar du ätit på en dag? Ehm pinnglassar alt. strutar då eller byttor? pinnglassar alt strutar är det 3 - 5 st och byttor 2 st..fråga inte varför! Och nej var inte samma dag!

75. Festivaler du varit på/ska på detta året? Än så länge ingen detta året...får se vad det b lir.

76. Gånger du haft minnesluckor? Som jag minns 2 st

77. Piercingar har du? 2, tungan och varsitt i öronen..men kommer bli fler - troligtvis fler i öronen, naveln alt. bröstvårtan och ögonbrynet

78. Personer du saknar just nu? Raul, min mamma...hon vet varför...min storebror Nicke ~ Han får mig på bra humör och är en underbar person!

79. Gånger ditt hjärta brustit? Har inte räknat dem, men lite väl många för att bara fylla 27 i år :S


VEM:

80. Vill du kyssa nu? Just nu ingen, men annars Raul

81. Ska du träffa imorgon? Raul, kanske mamma och pappa

82. Sjöng du senast för? Mina husdjur och mig själv

83. Hade du senast en msnkonversation med? Lillasyrran - eller ja konversation vet jag inte vi skrev en mening var :p

84. Spelade du tv-spel med senast? Raul

85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? Raul så klart

86. Vill du kasta en sten i huvudet på? Ingen, för det är farligt

87. Förtjänar att dö? Ingen!

89. Vill du sova brevid inatt? Raul


VAD:

90. Gör dig glad? Mycket

91. Gör dig ledsen? Mycket ibland..

92. Vad vill du helst göra nu? Bli klar med denna jävla lista och få sätta fart så jag kan börja packa snart

93. Önskar du att du slapp göra? Städa och packa för det är så tråååååååkigt att göra själv

94. Vill du ha nu? En skön säng coh tillåtelse att sova

95. Önskar du dig i födelsedagspresent? Ehm det är ett bra tag kvar så vet inte..men gissar väl på pengar, kläder, tecknarsaker kanske.

96. Längtar du till? Att flytten ska bli klar och att man har semester och kan få bo nere i stugan

97. Tycker du om dina betyg? Går inte i skolan har jag ju sagt! Men nja jag hade väl kunnat fixa bättre betyg då jag gick i skolan. Men är godkänd rakt igenom iaf med några VG'n

98. Ångrar du i ditt liv? Inte hela mitt liv, men några val jag gjort genom åren som förstörde en del av mitt liv

99. Är det bästa som har hänt dig? Flera saker

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards