Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Mycket på en gång nu

Av Diddi Hernandez - 25 maj 2009 11:48

Ojdå är ett tag sen jag skrev att jag skulle fylla i de dagar som inte var skrivna ännu.. Men för ca 2 - 2.5 vecka sen fick vi veta att det triangelbyte vi ansökte om i slutet av mars/början av April skulle gå igenom och att vi alla byter lägenhet den 1/6. Helt plötsligt blev det akut att packa, städa, fixa lastbilar, folk som kunde bära och köra och såna saker.


Mamma var dessutom supersnäll och åkte med oss upp i fredags för att hjälpa oss att packa det sista under helgen och börja städa lite. TUSEN TACK MAMMA!!! Har verkligen vart toppen att ha dig här under helgen och få din hjälp!


Annars sen jag sist skrev så har det hänt lite saker på bröllopsfronten.. numera så är det bara en tärna jag ska ha. Helena hoppade av/blev avsatt då vi har olika meningar och viljor kring det hela..så nu har jag bara min goa svägerska Sushi som ska vara tärna och allt har funkat perfekt med henne. Vi hittade för 2 - 3 veckor sen smycken som båda verkligen gillade och hittade i fredags en frisör som verkligen förstod vad vi ville med den typ av frisyr som jag valde i slutändan. Blev lite ändringar på både hennes och min frisyr mot vad de visade på de två bilder det blev till sist av de fem jag stod och velade mellan. Kommer bli riktigt snyggt tror jag!! Så nu är allt klart, vi inväntar ett svar från en gäst ännu, annars har vi bara inhandlandet av maten, bestämma hur gästerna ska sitta ~ Inga par sitter vid varandra om de Inte är förlovade. Vi kommer sära på varenda par som kommer bara för att lyckas få ihop familjerna till en familj istället för två ***** familjer.

Det kommer bli mycket att tänka på, men först är det flytten som gäller just nu så tar vi bordsplaceringen, dekoreringen av borden och maten efter det. Blir lagom det för att få klart allt till själva bröllopsdagen.


Nej nu ska jag slänga mig i duschen, sen är det dags att dra iväg för att skriva kontrakt på vår nya lägenhet. Vi hörs en annan dag!!


Ber om ursäkt för att jag är dålig på att blogga just nu, men det är väldigt mycket som händer just nu med bröllopet, flytten och lite andra hemliga (för vissa...än så länge ~ snart vet alla..) saker.


Ha det så bra tills vi hörs igen! Puss puss


P.s Jag längtar till livet på landet.. D.s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards