Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Usch! Fy! Tvi! Blä!! HATA!!!

Av Diddi Hernandez - 1 oktober 2009 12:09

Tjenixen dagboken..

 

Hur är läget idag då!? Jadu det ska jag säga dig!! Det är skiiiiit rent ut sagt!! Jag mår så jävla piss just nu pga förkylningen, huvudvärken, ont i halsen och att jag ena stunden fryser och nästa svettas! HAAAAATAR!!!!!!!! verkligen att vara förkyld! Än mer då jag nyligen legat med huvudvärk, illamående och ont i kroppen en vecka.

 

Visst kan det stämma att denna förkylning är resultatet av förra veckans konstiga mående. Men det är fan INTE roligt för fem öre att må såhär!! Än mindre då vi ska åka till stugan idag och detta troligtvis blir vår sista helg där nere och har massor av saker att göra ute. Hur fan ska jag klara av att fixa med rabatterna, gräva ut landet och ena rabatten, gräva upp lökarna, klippa ner blommorna, plocka frön, klippa gräset, måla en sista vända på husets alla vita kanter samt måla verandan vit och gärna en del av huset rött..de jävla puckona som kom och målade huset tog ju inte allt. Har ingen som helst förståelse för hur jag ska orka med att göra allt detta under denna helg och hinna med det då jag mår som jag gör. Det måste ju göras denna helg då det troligtvis är vår sista helg i stugan och minusgraderna nu har börjat komma. För ja nu är det dags att täcka över blommorna som ska stå i rabatten året om och gräva upp de lökar som inte klarar vinterns kalla kyla. Uschiamej säger jag bara!!!

 

Hua mej nu är det varmt, så nu åker tjocktröjan av ett tag..får se hur lång tid det tar innan jag fryser igen =-S Hatar verkligen att vara sjuk!!!

Nu ska jag försöka äta lite familjen Dafgårds Jägarbiff med klyftpotatis, sås, morötter och broccoli. Jag AVSKYR broccoli, men det är mycket järn i det (tror jag det var) så ska försöka tvinga i mig det ändå. Dessvärre lär det inte gå något vidare..men vi får se vad resultatet blir..

 

En annan negativ sak med att vara förkyld (förutom att man är täppt osv) är att jag dricker alltid en massa te då och av te blir man så jävla pissnödig. Så jag springer fan lika ofta på toa när jag är täppt som man hört att gravida gör.. Det är illa tycker jag..men iofs är te bra mot halsen och förkylningen + att det är så jävla gott!!

 

I tisdags drack jag te med mandarinsmak, igår drack jag ett te som jag och mamma köpte på vår lilla dagsresa hösten 2008 till Köping m.fl ställen; Köpingte..svårt att säga vad det smakar, men det är ett svart te med mycket god smak. Och idag så blev det ett te som vi köpte på Rissnespelen förra året; Käresta, det är också ett svart te med små söta rosa/röda sockerhjärtan i (såna man kan ha som strössel på glass, tårta m.m m.m) Det är också svårt att säga vad det smakar..men gott är det.

Varje gång jag ska dricka te så får jag beslutsångest, har nämligen närmare 15 - 20 olika smaker allt som allt. Jag älskar te och dricker det jätte gärna under höst/vinter/vår perioden på året. Gillar nästan alla typer av te, men grönt te har jag ännu svårt för..men mitt te med mandarinsmak är ett grönt te och det är väldigt gott. Så vem vet kanske kan bli ändring på det...

 

Nej nu ska jag ta och äta upp min mat, sen ska jag försöka packa det som ska med ner till stugan och se om jag pallar med att ta en dusch eller om det blir ett bad istället. Borde egentligen vila lite också, för har trots att jag mår som jag gör hållt i gång en hel del. Jag har städat hos tjejerna, tvättat 2 maskiner, hängt upp det, plockat undan allt det rena och vikt och hängt upp det, plockat fram badrumsmattorna och det stora överkastet som ska med ner till stugan för att tvättas med högtryckstvätten. Tagit fram mina kläder som ska med ner till stugan, gjort rent hos katterna, städat kring deras matskålar, vattnat alla blommor, plockat lite här och där...ja det är väl allt jag hunnit med hitills..förutom att sitta vid datorn och kolla alla sidor jag brukar göra, uppdatera båda bloggarna, läsa alla bloggar jag dagligen läser (dålig uppdatering hos folk!!!!), läst nyheterna, lyssnat på en del musik, snackat med lite folk.. m.m m.m

Nej äta var det, sen är det diska och packa..för sen kl 15.00 så slutar Raul och borde vara hemma till 16.00 - 16.15 idag..för borde inte vara någon direkt trafik. Får se om jag hinner duscha/bada innan han kommer eller om det blir sen. Måste komma på vad jag ska göra till middag till honom idag också ja..hmm får se vad det blir för något..

 

Ha det bra folket..

 

Puss och kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards