Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Facebook kopplad...

Av Diddi Hernandez - 26 januari 2010 12:22

Ja då har man kopplat ihop bloggen med Facebok nu då... Får se om det kanske blir lite fler besökare och kommentarer på denna blogg nu då.... Men samtidigt så innebär ju det att jag måste uppdatera denna blogg oftare också... Hmm suck.. Jag som har en annan blogg som är den jag oftast uppdaterar.. Aja strunt samma...den går inte att koppla ihop med FB så får bli denna som får fler besökare och kommentarer...hoppas jag iaf


Just nu sitter jag vid köksbordet med min lilla notebook.. Inte sitter jag ensam heller, Skrutten är mammig idag så han sitter mer eller mindre på min högra arm och vill kela. Kurrar högt gör han också :-) Nehe nu gick han in mellan mig och datorn för att störa mig lite, hoppas han lägger sig ner snart, för är lite svårt att se tangenterna eller skärmen. Men där är ju en stor fördel att jag kan fingervalsen och inte behöver se knapparna för att skriva, men är en fördel om man ser skämen iaf...än mer då notebookens tangenter börjat strula lite och man måste trycka extra hårt på vissa av dem =-/ Men får se hur länge till jag har denna, vi ska tydligen åka tillbaka med den till OnOff för att den strular mer och mer sen någon av katterna välte ett stor IKEAglas med saft över datorn =-/ Sen så har jag råka spilla kaffe på den också och den strular bara mer och mer nu. Trist nog, gillar min lilla bajsbruna datorn jue..men säger iofs inte nej till en sprillans ny för samma värde som denna hade då den var ny :-P De blir ju bara bättre och bättre hela tiden. Dock hoppas jag på att den nya har XP eller Vista..för Linux gillar jag inte..Progammer som ska vara som MSN slutade fungera redan efter en dag i datorn och den är seg som bara den och godkänner inte allt som kopplas in via USB-porten =-( Trist som fan, tar ibland evigheter att få datorn att acceptera mitt USB-minne. Så känns som att den behöver antingen lagas eller bytas ut...men får se vad de säger i butiken.


Nej nu ska jag ta och plocka fram mina recept och börja baka lite bröd, hade tänkt jag skulle hinna med iaf två laddningar med bröd innan det är dags att börja med middagen. Får se om jag hinner tvätta två maskiner eller bara en idag..förhoppningsvis hinner jag tvätta minst 2 stycken iaf. Ska se om jag intehinner baka tacobrödet också idag..aldrig bakat bröd med tacosås i förut...så ska bli kul att testa och se hur det smakar sen. Ska iaf baka bröd med morot, solrosfrö och grahamsmjöl idag =-) Det är så himla gott, får se om jag kan baka tomatbröd eller potatislimpa också idag. Eller om jag ska göra det imorgon, för lär vara hemma imorgon med som det är nu. Har nästan ingen röst nämligen, är täppt som bara den i näsan och hade 38.3 då jag vaknade imorse. Så ja förmiddagen gick åt till att ligga i soffan och titta på TV och dricka massa te för att få ner febern så gott det gick iaf. Det är det sköna att tar jag det lugnt och drar på mig kläder och tjocktäcke så kan jag lyckas sänka febern någesådär snabbt under dagen iaf..enda negativa med det är att den är sen värre på kvällen då jag tar det lugnt eller så slår den till morgonen efter så att jag blir som en zombie.


Hehe ni skulle se Skrutten nu! Han ligge precis brevid datrn och vilar/sover och kurrar så högt att det är snudd på risk att jag måste gå och höja volymen på radion i TV'n. Men han ä söt som bara den där han ligger, blev en liten liten boll av honom och vilar rumpan lite på datorn. Min lilla svanslösa och enörade sköldpaddsfärgade gamling. Min lilla busunge vet jag inte vart han har tagit vägen, men han är roliga han med. Han vet precis vad som gäller då jag går runt och släcker överallt i lägenheten. Då följer han mig som en liten svans och går och små jamar lite och sen när jag släcker i vardagsrummet så går han direkt in i sovrummet oc hoppar upp i sängen och lägger sig brevid huvudkudden som en liten boll och börjar kurra. Sen ligger han där ibland hela natten och går upp först med mig, ibland går han iväg och lägger sig i vardagsrummet under natten men kommer tillbaka då jag vaknar för lite morgonmysande. Andra gånger då går han iväg innan jag somnat och kommer tillbaka under natten och då jamar då han ligger brevid mig så jag vaknar och böjar klappa på honom och ger honom lite täcke. Raul kallar honom för morsgris :P men nej jag håller inte med, tycker han bara blivit så som Musse var...nästan iaf. Zirius har iaf tagit över en del av Musses roll, speciellt då det gäller att ligga i sängen och sova. Skrutten ligger hellre mellan mig och Raul, på våra kuddar eller mellan knäna på en. Ibland kan han få för sig att han ska ligga på en oavsett om man ligger på mage, rygg eller sidan :p Nu hittade jag min lilla buse, han ligger här brevid på en stol och sover.


Nej recept och baka var det :P Vi hörs senare då degen jäser..kanske..annars senare ikväll..men då kanske i den andra bloggen.. Du borde hitta länken dit via länkarna på denna sida... Där kan jag även tipsa om min lillasysters blogg, mitt kusinbarn Majas blogg och lite andra bloggar som är värda att läsa =-)

Nej ha det bra folket så hörs vi senare....



Puss och kram på er läsare...

P.s glöm inte kommentera...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards