Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Sömnbrist =-/

Av Diddi Hernandez - 5 februari 2010 01:33

Ja då var man vaken första natten på länge då...var länge sen jag inte kunde somna när jag hade lagt mig och var trött. Iofs var jag inte lika trött som tidigare nätter denna vecka.. Låg och läste ut min bok jag började med sommarn 2007, den försvann i flytten december 2007, hittades under 2008, försvann och sen hittades den till våren 2009,  då lades den på ett annat ställe och där har den varit ett bra tag. Den hittades i höstas igen, lades sen ner i påsen med luftmadrassen som skulle med ner till Nyköping vid jul och idag hittade jag den igen. Det är en otrligt bra bok, men konstigt nog så kunde jag inte läsa klart den på en gång. Men jag behövde aldrig gå tillbaka i boken för att komma ihåg vad som hände sist jag läste i den. Och nu inatt har jag läst ut den och den slutade faktiskt på det sätt som ja trodde att den skulle göra. Ett bra, lite sorligt men ändå relativt lycklig sätt för att vara en roman. Just nu kommer jag tyvärr inte ihåg vad vare sig boken eller författaren heter =-/ Kan inte hämta den för att kolla heller för den ligger inne i sovrummet och går jag in där så väcker jag Raul. Så kommer jag ihåg det så skriver jag namnet på boken, författaren och vad boken handlar om imorgon till er.


Idag har det hänt lite saker..först och främst jag har blivit bättre, bortsett från att jag har lite ont i huvudet då och då under dagen och är småtäppt då jag vaknar. Men täppan försvinner bara jag kommer igång med dagen, huvudvärken är inte en sådan att jag inte står ut med den heller. Annat som hänt idag är att mamma har kommit upp hit till Stockholm, hon åkte tåg för första gången på evigheter dessutom =P Sen så gick jag och mamma runt på stan en del, tog en fika och sen åkte vi hemåt för att tillsammans med Raul äta gott nere på Emmis =-)

Här hemma hände lite också, dock inte lika roliga och positiva saker =-/ =-( När mamma var ute och rökte sista ciggen för dagen så gick Zirius ut på balkongen också, men blev väldigt rädd då jag borstade/slog ner den snö som hängde ner över balkarna som täcker halva balkongen...vi har inte tak över hela nämligen.. Och han sprang rakt in i uteförrådet, vilket varken jag eller mamma märkte av, utan vi trodde att han spran in i lägenheten. Vi kollade efter honom innan vi släckte ner i lägenheten på alla tänkbara ställen vi kunde komma på, men ingen stans fann vi honom. Vi gick och la oss i hopp om att han skulle komma fram själv och hade gömt sig på ett bra ställe som ingen av oss kom på. Men när jag hade läst klart min bok så gick jag upp för att se om jag kunde hitta honom, och tittade än en gång ut på balkongen för att se han kanske var där ute och hade gömt sig någonstans där ute. Jag såg honom inte och var på väg ut från köket igen då jag hörde hur det dunkade till från uteförrådet. Så hämtade morgonrocken och nyckeln till låset och ja mycket riktigt där inne var han. Han la sig i sängen direkt brevid mig under täcket, men då jag gick upp så följde han med mig upp och nu ligger han på fårskinnet i fåtöljen och sover med sin lilla råtta. Verkar som om han haft mardrömmar eller inte sovit så djupt för sen jag klev upp för en timme sedan så har han vaknat några gånger och kollat mot mig, ungefär som om han vill försäkra sig om att jag är kvar i soffan. Han är så söt så min lilla Zirius =-)


Annars har det inte direkt hänt något idag..inte mer än att försäkringskassan faktiskt fick en guldstjärna av mig..eller ja en av enhetscheferna där och den handläggare hon pratade med. För trots deras förseningar m.m så fick hon arbetet gjort idag och jag ska få mina pengar imorgon. Visserligen någon gång under dagen imorgon..men ja jag ska få dem iaf.

Vad har hänt hos er läsare idag då? Eller jag igår, torsdag.. Och vad gör ni just nu..nu då jag sitter och skriver (klockan är 02.13.31) så ligger nog de flesta och sover tror jag.. Men då ni får frågan så sitter ni ju och läser..men vad mer gör ni?


Förnärvarande så lyssnar/tittar jag på reklam om de nya avsnitten till Navy CIS som går på trean..är reklam i ett gammalt avsnitt till Xena - krigarprinsessan. När jag kom upp så var TV'n ställd p femman och där var det McGavyer sen började reprisen på dagens avsnitt av Fringe...såg det tidigare idag och nej gillar inte riktigt den serien måste jag säga... Dessutom så hade jag ju redan sett avsnittet så fick bli en annan kanal.


Nej nu blir det TV sen får vi se om jag kan somna..ska upp om 4.5 timme nämligen..


Godnatt folket..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards