Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Charlie

Av Diddi Hernandez - 15 februari 2010 11:03

Charlie

Du fångade våra hjärtan direkt
Du fick oss alltid att le eller skratta
Våra hjärtan blev fyllda av kärlek från dig
På långt håll hörde du vem som kom
och du mötte oss med ett väkomnande skall och viftande på svansen
Du sprang oss till mötes ute i stugan
Du älskade att jaga bollar
hämta pinnar
och att leka med både katterna
och brorsan Rocky.
Du kunde ligga och sova i bilen
men ändå så visste du när vi var nära resans mål
Att sitta under kastanjeträdet ute i stugan
och titta ut över åkern gjorde du ofta
Det var som om du försvann till en annan värld
en värld där du slapp vara rädd för så mycket

Nu slipper du hoppa högt och springa och gömma dig
när jägarna är ute och provskjuter gevären
eller när smällarna smäller utanför fönstrena
Du slipper vara rädd för de stora hundarna
eller främmane människor som prompt ska hälsa på dig
Du slipper plågas av alla barn som prompt ska fram och hälsa
Nu sitter du under ditt kastanjeträd och bara njuter av solens värme
du sitter där och väntar på oss andra
tillsammans med dina vänner Musse och Herkules

Du är otrolig saknad av oss som är kvar här
Bilderna byts av och an på skärmsläckarna på många datorer
Bilder fixas i ordning och sätts in i album
Några har frågat efter dig
och alla har de sett så ledsna ut då de fått veta vart du är

Jag saknar dig killen!
Det är inte alls samma sak att åka hem till mamma och pappa längre
Ingen hund som skäller till när man går i trappen för att han hör att jag kommer
ingen som möter mig med pussar och en viftande svans så att det yr päls
Jag saknar dig så otroligt mycket Charlie
Bara det att tänka tanken om att vara i stugan i sommar utan dig gör så otroligt ont



Vila i frid Charlie!
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards