Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Hej dagboken..

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2010 12:03

Hej dagboken!


Hur står det till med dig?? Här är livet på topp...nästan.. Jag mår bra och så, men det är spökena i huvudet som gör att det inte riktigt är på topp.. Men jag vet att jag behöver inte oroa mig för spökena egentligen..men ja ens undermedvetna skiter i det och låter dem vara kvar ändå..


Hur som helst så har jag en sak att berätta för dig dagboken.. Var ju hos läkaren igår som du vet om...tror jag, har för mig att jag berättade det för dig iaf.. Hur som helst jag var där igår kl 14.00, mamma var med mig som moraliskt stöd bara för att..sen som du vet så snackar ju läkare rena rama grekiskan och latin ibland så är ju inte alltid man fattar vad de säger.. Det gick bra iaf och vi bestämde att redan igår kväll skulle det bli nytt för mig och nya tag. Får se hur det går denna gång, vi hoppas alla att det blir rätt resultat jag får om 2 veckor då jag ska dit igen för en koll. Du får hålla tummarna för mig...lika så ni nyfikna läsare som aldrig kommenterar...


Igår startade jag på ****kg och ****cm runt midjan, mitt BMI var bra mycket för högt, så nu jävlar ska det ner. Sen jul har det tyvärr ökat för mycket..men som jag sa hos läkaren igår; "Julen och julmaten är min värsta fiende egentligen.." för ja jag bara ääääälskar julmaten och allt som hör till julen och det är svårt att lägga av..blir ungefär som ett beroende eller vad man ska kalla det. Men ändå när jag tänker tillbaka på julen 209 så åt jag faktiskt mycket, mycket mindre av allt som fanns än jag brukar göra i vanliga fall. Och ja det är ju ett steg i rätt riktning faktiskt, vem vet mitt undermedvetna visste kanske redan då vad som skulle ske igår.. Hehe


Jag har iaf bestämt mig för att när jag inte ska gå ner mer i vikt så ska jag ligga på en 65 - 70 kg kanske.. För det är min ungefärliga idealvikt, om man lägger ihop och drar ett snitt på flera olika sidor på nätet och vad jag minns från skoltidens gymnastiklektioner då vi fick lära oss om kroppen och allt sånt där. Men ja det är en lång väg dit, men jag tänker kämpa så gott jag kan och hoppas på det bästa. Jag vet att jag har ett otroligt stort och starkt stöd från mina föräldrar, läkaren och från Raul. Hoppas bara att det räcker för mig...men det tror jag nog att det gör, jag måste bara få igång mina rutiner så går det som på ett räls sen. Vi får se hur det kommer gå med allt..jag för iaf en matdagbok fr.o.m igår kväll och ska göra fram till nästa kontroll så att vi kan kolla igenom det jag äter för att se vad är bra och vad är det som är mindre bra utav allt jag stoppar i mig. I de ska jag även föra in min motion och såna saker som kan påverka min vikt..nu hoppas jag bara att det inte är något jag kommer sköta perfekt första dagarna och sen glömma bort och göra det slarvigt. Men det tror jag inte..tror att det kommer gå bra med denna matdagbok, för det ger samtidigt mig en koll över hur mycket jag äter och vad jag verkligen äter faktiskt. Där får jag samtidigt hjälp med att få igång rutinerna med att äta 5 gånger om dagen..i dagens läge så är det bara 2 gånger om dagen jag äter något ordentligt och sen blir det kanske 2 - 3 mellanmål bestånde av en halv macka. Och jag dricker något kopiöst med te då jag är uppe på jobbet, vilket inte är fullt så bra med tanke på att jag har socker i teét. Men det ska bli ändring på det nu har jag bestämt mig för och matdagboken kommer bra till hands faktiskt, för med den kan jag se hur mycket te m.m jag dricker och vad jag äter för något för att sedan göra en ordentlig ändring på det jag stoppar i mig. Ungefär som i Du är vad du äter känns det som att det blir med min matdagbok..bara att jag har inte en Anna Skipper som är på mig om allt, utan jag får peppande från mina föräldrar, Raul och läkaren och det blir jag själv i största hand som får ändra på mitt dagliga intag. Och jag VEEEEEEEEET att jag kommer att klara av det här, jag har gett mig fan på att denna gång så ska det faktiskt gå.


Nej nu orkar jag inte skriva mera här..eller hinner, det är dags för en liten promenix innan min kompis kommer hit. Vi hörs senare hörrni!!


Puss på er!!


Peppa gärna genom kmmentarer, då blir det så mycket roligare att skriva och uppdatera er läsare..


P.s Jag kanske kommer ta en av mina gamla bloggar att sätta som den blogg där jag skriver uppföljning av detta...säg till i så fall om du vill ha den adessen. För då ska du få ett lösenord och användarnamn också, för jag kommer göra den privat i så fall.. D.s

 
 
Ingen bild

Mikaela

16 februari 2010 13:03

Kom igen gumman!Jag tror på dig!!!vi kan peppa varandra...jag har bestämt mig för att gå ner mina mamma kilon nu!

 
aja

aja

16 februari 2010 18:32

hejsan kusin
Jag håller tummen för dig , jag ska oxå ner i vikt nukämpa på gumman jag tror på dig :-) nu har du min blogg adress oxå
kram

http://www.gumzan.bloggagratis.se

 
Sassa

Sassa

16 februari 2010 22:26

hej gumms

http://workoutforlife.blogg.se

 
Helena

Helena

21 februari 2010 14:01

Du klarar dett Diana! Det vet du. Det kommer ta tid men du klarar det galant tror jag!

http://helenahellstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards