Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Svar på kommentar..påsken, Elmia, blandat..

Av Diddi Hernandez - 20 april 2010 14:58

Fick en kommentar på förra inlägget som jag tänkte jag skulle svara på..

Till Ladybird: Jag vet vad meningen med Earth Hour är, men det jag menade med mitt blogginlägg är att Jag personligen inte tror på att politikerna bryr sig eller gör något bara för att vi "vanliga" medborgare släcker våra lampor. De är säkert redan medvetna om att vi värnar om miljön och vill att de ska ta klimatfrågan på allvar, så att vi en timme om året släcker ljuset tror inte jag spelar så stor roll.

Att jag släcker ljuset här hemma med de andra som gör det, tror jag inte gör någon skillnad med andra ord. Bättre att göra något större än att släcka ljuset för att ge en signal till politikerna..OM man nu vill göra det.. Visst måste vi tänka på miljön och klimatet..men nej att vi släcker ljuset för att ge dem en signal tror inte jag på!!

Något bättre än det får allt komma innan jag gö det!! Så 2011 och kommande år kommer jag bojkotta det hela precis som jag har gjort varje år som jag kan minnas att det varit!!

Jag kör istället med lågenergilampr där det går, köper inte saker som; ljus, schampoo, balsam m.m, som är parfymerat. Försöker att köpa så lite som möjligt som inte är närproducerat, storhandlar en gång i månaden istället för att ta bilen varje vecka till affären för att köpa mat. Och går till den närliggande butiken för mjölk, grönsaker m.m som inte håller en månad i taget. Det är några av de sätt/saker jag gör för att värna om miljön och klimatet bland annat..

 

Nej nog om det där..

  

 

Var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen nu... Kanske ska vara snäll och uppdatera er med vad som hänt sen den 27.e Mars..

Nu ska vi se om jag kan hitta något speciellt som har hänt sen dess.. Helgen efter..2 - 5.e April då var det påsk och påskmiddag hos mina föräldrar som ajg och Raul höll i. Var tänkt att vi skulle ha varit här uppe i Sthlm, men pappa mådde inte tillräckligt bra för att klara av att åka hit pga meniers sjukdom :-( Men vi gjorde det bästa vi kunde av det och hade det där nere istället hos dem..minns jag rätt så var vi t.o.m ute i stugan och firade påsken :-) Vi tog en tripp ner till Elmia på påskdagen tillsammans med svägerskan Susana och T..det var roligt och betydligt mindre folk än på långfredagen och påskafton. Nu fick man till många bra bilder utan att folk gick ivägen, knuffade en osv som det blir på fredagen och lördagen..

Annars så har det nog inte hänt så himla mycket tror jag..Susana var med oss upp hit till Sthlm efter Elmia och vi hade det lika roligt som alltid. Jag har jobbat i cafét som vanligt..ska ni börja gå på fler dagar mellan 9 och 16..hoppas det går lika bra det och att jag orkar med det. Men det borde jag göra, för har inte varit några problem alls nu då jag hoppat in och jobbat längre än vad som står på schemat =-)

 

En sak som hänt mellan påsk och idag är att min ena syster tagit sig fri och nu mår bättre och bättre. Gör fler och fler saker som hon inte gjorde förut osv...vilket jag är otroligt stolt över henne att hon gör! Och håller alla fingrar korsade för att det fortsätter såhär och att hon mår bra till 110% snart =) Stoltare syster än mig kan man nog inte vara i dessa dagar. Just ja tack vare detta så var jag nere hos henne en helg och vi abra umgicks, käkade ute, hade trevligt, snackade och ja allt sånt där som systrar gör när de väl finner tiden för att umgås bara de två =) Jag hade en toppen helg tillsammans emd min syster och hoppas att vi kan göra om det snart igen..fast kanske här hos mig och Raul. jag kan ju alltid skicka iväg honom så har vi lägenheten för oss själva =Þ

 

Nej nu ska jag ta och lägga mig och vila för febern stiger och kroppen blir tröttare och tröttare känner jag. Blir nog till att ta ett varmt bad ikväll och sen se på film med min älskling och bara slappa..tror inte han heller orkar göra något speciellt. Har vi tur kanske vi finner lite ork till att spela lite Wii..var ett tag sedan nu..

Ha det bra folket..

 

Puss och kram

 

Vi hörs när vi hörs..

 
 
Helena

Helena

21 april 2010 22:40

Ja det var himla kul att du kom ner, och nu snart ska jag upp t er o utforska sthlm! :) Det är bara o titta framåt o vet att man gjort rätt beslut.. Gå den tunga vägen men då veta att det blir lättare sen! Plus att vi iaf kan gå ur detta med våra huvuden högt - det känns himla bra!! Krya på dig nu o hoppas ni kommer ner t helgen. Kramar

http://helenahellstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards