Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Första inlägget utifrån..

Av Diddi Hernandez - 23 april 2010 10:50

Idag blir första gången detta år som ett inlägg kommer in i bloggen då jag sitter utomhus.. Japp jag sitter ute på våran balkong mot gården just nu med lite mackor, juice och blåbärssoppa. Katterna är också ute med mig, Zirius White sitter som en liten nyfiken kattunge nomalt gör..sträcker sig mot staketet och är mycket nyfiken på det som finns utanför men samtidigt lite rdd och reserverad mot alla ljud och allt som rör sig. Så länge det inte är en fågel så att säga, då bli han som förbytt och vill jaga den och gör sina konstiga små läten. Skrutten däremot är van att vara ute på balkongen och beter sig som vilken katt som helst...just nu ligger han i solen på golvet och latar sig. Ja se där ja nu kom det en vit/sköldpaddsfärgad katt gåendes utanför staketet som drog till sig Zirius uppmärksamhet...men den katten sket i honom.


Jag fick en kommentar av lillasyrran på förra inlägget som jag tänkte passa på att svara på också.. Helena du har så rätt så!! Vi kan verkligen gå med huvudet högt ut ur detta. För vi har inte gjort något fel! Det var trevligt att vara nere hos dig och umgås även om det inte blev så jätte lång tid..vi får ta längre tid snart tycker jag. Ja imorgon kanske du kommer hit, ska bli så roligt så faktiskt :-) Tyvärr så är det tungt i början, men ju mer du strider emot det så blir det lättare för var dag som går istället.


Vet ni!? Det är otroligt skönt och underbart att sitta här på balkongen och skriva detta inlägg, ser verkligen fram emot de varmare dagarna då man kan sitta här eller på vår uteplats på andra sidan och äta om kvällarna också. Då blir det nog inte mycket sittande inne framför datan eller TV'n för att spela, söka jobb m.m som det blivit nu då vädret varit skit. Eller jo söka jobb kommer jag ju ändå att göra om jag inte får ett jobb nu snart..men det blir nog mer förmiddagar och senare på kvällarna för att ta vara på dagen så mycket som möjligt.. Men jag har ju iofs min praktik på cafét också som kommer ta upp mycket av tiden om dagarna..men jag hinner nog med att lapa lite sol ändå tror jag. Har ju en hel del att fixa med på uteplatsen och sen nere i stugan..så någon sol ska jag väl ändå lyckas att få i år tycker jag. Sen är det ju inte så fasligt långt kvar till semestern egentligen..den är visserligen de tre första veckorna i augusti..men ähh va fan det är inte så långt borta! Lördagen nästa vecka är det ju första maj redan så tiden går nog fort fram till semestern och bara sådär så är det jul och nyår igen..


Nej vet ni vad nu tänker jag inte skriva mera här utan ska hämta mig en bok och sätta mig til rätta i stolen och läsa lite istället och bara njuta av den lilla värme som solen trots allt ger idag. Men jag blir nog ändå inte här allt för länge, för har lite städning och planerande av matinköpet att göra innan Raul är hemma idag. Så jag önskar er alla en trevlig fredag och på återseende! Vi hörs när vi hörs..


Puss och kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards