Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Skillnaden mellan man och katt (och motorcykel)

Av Diddi Hernandez - 5 mars 2010 11:44

Hittade en kul grej i senaste Dasstidningen om vad det är för skillnad mellan en man och en katt.

Jag ska skriva av listan och låta er kattälsakre och manälskare ta del av detta...självklart får ni andra också ta del av det :P


Vad är det för skillnad mellan en man och en katt?

1 Det enda en katt lämnar efter sig runtom i huset är hår.

2 När en katt sticker upp arslet i ansiktet på dig förväntar den sig inte att du ska slicka det.

3 En katt fejkar inte sina känslor för att få vad den vill ha.

4 Katter tittar inte på fotboll.

5 Du kan klappa en katt flera gånger utan att den försöker sticka in sin svans i munnen på dig.

6 En katt ger dig inte blommr när den har varit ute hela natten och satt på grannens katt.

7 En hårig rygg ser bra ut på en katt.

8 Katter kan tvätta sig själva.

9 En man kan bara drömma om att kunna slicka sina egna kulor.


Hehe jag hittade en till om skillnaden mellan män och motorcyklar :-P


Vad är det för skillnad mellan en man och en motorcykel?

1 Du kan se hur stot avgasröret är innan du grenslar motorcykeln.

2 Du kan testa din vänninas motorcykel för att se vilken som är bäst.

3 Det är motorcykeln som får lida ifall du inte använder tillräckligt med smörjmedel.

4 En motorcykel stannar kvar mellan dina ben tills du är nöjd.

5 Du kedjar fast motorcykeln först när du har lekt fädigt med den.


Kan ju vara snäll att uppdatera er lite om senaste dagarna också då jag ändå håller på att skriva i bloggen..

Sist jag skrev var måndagen den 1/3..sen dess har det inte hänt sådär jätte mycket. För precis en vecka sedan så lämnade jag in min Samsung Jet på lagning då den åkte i golvet pga katterna. Han som tog emot den trodde inte att det skulle gå på garantin, men vilken tur jag hade =-) Vi hämtade ut den igår och det gick på garantin..JIIIPPIII säger jag bara!!


Snart tebax ska bara fixa lunch så ska jag berätta vidare om vad som hänt denna vecka..

Sådär då var jag tillbaka med lunchen. Nu tillbaka till vad som hänt under veckan! Tisdagen var det inte något speciellt som hände faktiskt. Onsdagen så tog jag mig en lång promenad på 3.5 timme med kameran och fotgraferade lite olika vinterbilder i solskenet. Det var riktigt skönt faktiskt måste jag säga. Igår, torsdag, var jag hemma pga sjuk katt och vi åkte iväg till veterinären med Skrutten och var rädda att vi skulle bli vugna att ta bort honom. Det gjorde vi inte som tur var utan vi tog en del prover och får veta idag eller på måndag vad proverna visar. Är det ett negativt svar på det så blir det till att fundera mera på om vi ska ta bort honom eller medicinera onom resten av hans liv dagligen med tabletter. Något som han verkligen inte alls gillar att få och verkligen biter ihop käkarna ch river en då man försöker ge honom tabletten. Så för hans egen del oc lite ör min och Rauls del så hoppas jag på att proverna är bra och att Skrutten slipper behöva gå på tabletter resten av sitt liv. Dock vet vi inte om vi ska låta honom göra det om det är så att det är enda utvägen, vi har funderingar på att istället låta honom somna in. För han är ju ändå 13 - 15 år gammal och har levt ett tufft liv bra länge, senaste året för honom då han bott här hos oss har varit bättre och utan fighter om maten, vatten m.m Men de år som gott har satt sina spår i honom och det ser man, så ja just nu står vi inför ett svårt val om hur vi ska göra utifall att det är så att han måste gå på tabletter resten av sitt liv. Visst han kan leva i 5 - 6 kanske 10 år till, men det är inte bara en fråga om hans liv utan även en ekonomisk fråga. Det skulle kosta mellan 600 och 1000kr i månaden för oss om han verkligen måste gå hela livet med medicinen och göra ett återbesök varje månad och ta prover. Har vi tur kan han lyckas bli bra snabbt och slippa gå på återbesök varje månad utan får göra det var 3e - 4e månad istället, men medicinen skulle han bli vungen att ta för alltid. Och första tiden här så ska han leva på kokt ris, kokt fisk och/eller kokt köttfärs för att samtidigt kunna gå upp i vikt. Det kommer att bli svårt att hålla honom borta från Zirius mat då han får mat..men det ska vi väl klara av.


Nej nu är det jobbigt att skriva om det, ska ta och hänga upp tvätten och göra rent hos marsvinen istället och sen lägga mig i soffan tillsammans med Skrutten och mysa lite. Passa på att göra det utifall att det blir för negativt svar på provet på måndag eller senare i eftermiddag.


Ha det bra folket!!

 
 
Helena

Helena

6 mars 2010 10:54

Hoppas du får en fin helg! Har ni fått svar ang skrutten?? ☺☺

http://helenahellstrom.blogg.se

 
Helena

Helena

17 mars 2010 10:24

Det vid vattnet kostar 12,5 miljoner vid utgångspirs.. hehe. ligger vid essingen i sthlm. fritidshuset minns jag ej..
Nej ja hoppas det komemr gå bra denna gång, och att mina krav kan sänkas lite. Skönt attd et ligger i stan iaf. Nu ska jag gå o göra mig i ordning! Hopaps du får en fin dag, och kramar skrutten massor från mig!

http://helenahellstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards