Alla inlägg under april 2010

Av Diddi Hernandez - 24 april 2010 07:25

Bloggen strulade igår kväll för mig, så jag fick inte iväg det inlägg jag hade skrivit utan det hamnade i utkastet...men här kommer det iaf:

 

Det blev ett positivt resultat av det hela =D =D =D =D =D Fy fan vad lycklig jag är nu!!

Hoppas bara att resten går lika bra det!!! I så fall blir sommaren heeelt annorlunda än tidigare somrar ;-Þ

 

Nej nu ska jag försöka sova.. Godnatt och sov gott folket!!

 

 

Bästa av allt är att denna helg får jag dessutom spendera tillsammans med min underbara mamma och lillasyster här i Stockholm =-) Vi ska gå på stan och ha det riktigt trevligt...får dessutom en heeeeeeeelt egen chafför och någon som betalar för oss =D Riktigt niiiiiiiiiiiiiiiiice säger jag!!! Nej nu måste jag sova, så jag kan ta mig upp senast kl 08.00 imorgon för att duscha, äta frukost, ta en promenad och städa lite innan det är dags att åka och hämta mamma och Helena.

Men jag måste bara få säga att livet har nog fan ALDRIG varit så här underbart som det är nu, förutom vid ETT tillfälle..!!

Av Diddi Hernandez - 23 april 2010 10:50

Idag blir första gången detta år som ett inlägg kommer in i bloggen då jag sitter utomhus.. Japp jag sitter ute på våran balkong mot gården just nu med lite mackor, juice och blåbärssoppa. Katterna är också ute med mig, Zirius White sitter som en liten nyfiken kattunge nomalt gör..sträcker sig mot staketet och är mycket nyfiken på det som finns utanför men samtidigt lite rdd och reserverad mot alla ljud och allt som rör sig. Så länge det inte är en fågel så att säga, då bli han som förbytt och vill jaga den och gör sina konstiga små läten. Skrutten däremot är van att vara ute på balkongen och beter sig som vilken katt som helst...just nu ligger han i solen på golvet och latar sig. Ja se där ja nu kom det en vit/sköldpaddsfärgad katt gåendes utanför staketet som drog till sig Zirius uppmärksamhet...men den katten sket i honom.


Jag fick en kommentar av lillasyrran på förra inlägget som jag tänkte passa på att svara på också.. Helena du har så rätt så!! Vi kan verkligen gå med huvudet högt ut ur detta. För vi har inte gjort något fel! Det var trevligt att vara nere hos dig och umgås även om det inte blev så jätte lång tid..vi får ta längre tid snart tycker jag. Ja imorgon kanske du kommer hit, ska bli så roligt så faktiskt :-) Tyvärr så är det tungt i början, men ju mer du strider emot det så blir det lättare för var dag som går istället.


Vet ni!? Det är otroligt skönt och underbart att sitta här på balkongen och skriva detta inlägg, ser verkligen fram emot de varmare dagarna då man kan sitta här eller på vår uteplats på andra sidan och äta om kvällarna också. Då blir det nog inte mycket sittande inne framför datan eller TV'n för att spela, söka jobb m.m som det blivit nu då vädret varit skit. Eller jo söka jobb kommer jag ju ändå att göra om jag inte får ett jobb nu snart..men det blir nog mer förmiddagar och senare på kvällarna för att ta vara på dagen så mycket som möjligt.. Men jag har ju iofs min praktik på cafét också som kommer ta upp mycket av tiden om dagarna..men jag hinner nog med att lapa lite sol ändå tror jag. Har ju en hel del att fixa med på uteplatsen och sen nere i stugan..så någon sol ska jag väl ändå lyckas att få i år tycker jag. Sen är det ju inte så fasligt långt kvar till semestern egentligen..den är visserligen de tre första veckorna i augusti..men ähh va fan det är inte så långt borta! Lördagen nästa vecka är det ju första maj redan så tiden går nog fort fram till semestern och bara sådär så är det jul och nyår igen..


Nej vet ni vad nu tänker jag inte skriva mera här utan ska hämta mig en bok och sätta mig til rätta i stolen och läsa lite istället och bara njuta av den lilla värme som solen trots allt ger idag. Men jag blir nog ändå inte här allt för länge, för har lite städning och planerande av matinköpet att göra innan Raul är hemma idag. Så jag önskar er alla en trevlig fredag och på återseende! Vi hörs när vi hörs..


Puss och kram på er

Av Diddi Hernandez - 20 april 2010 14:58

Fick en kommentar på förra inlägget som jag tänkte jag skulle svara på..

Till Ladybird: Jag vet vad meningen med Earth Hour är, men det jag menade med mitt blogginlägg är att Jag personligen inte tror på att politikerna bryr sig eller gör något bara för att vi "vanliga" medborgare släcker våra lampor. De är säkert redan medvetna om att vi värnar om miljön och vill att de ska ta klimatfrågan på allvar, så att vi en timme om året släcker ljuset tror inte jag spelar så stor roll.

Att jag släcker ljuset här hemma med de andra som gör det, tror jag inte gör någon skillnad med andra ord. Bättre att göra något större än att släcka ljuset för att ge en signal till politikerna..OM man nu vill göra det.. Visst måste vi tänka på miljön och klimatet..men nej att vi släcker ljuset för att ge dem en signal tror inte jag på!!

Något bättre än det får allt komma innan jag gö det!! Så 2011 och kommande år kommer jag bojkotta det hela precis som jag har gjort varje år som jag kan minnas att det varit!!

Jag kör istället med lågenergilampr där det går, köper inte saker som; ljus, schampoo, balsam m.m, som är parfymerat. Försöker att köpa så lite som möjligt som inte är närproducerat, storhandlar en gång i månaden istället för att ta bilen varje vecka till affären för att köpa mat. Och går till den närliggande butiken för mjölk, grönsaker m.m som inte håller en månad i taget. Det är några av de sätt/saker jag gör för att värna om miljön och klimatet bland annat..

 

Nej nog om det där..

  

 

Var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen nu... Kanske ska vara snäll och uppdatera er med vad som hänt sen den 27.e Mars..

Nu ska vi se om jag kan hitta något speciellt som har hänt sen dess.. Helgen efter..2 - 5.e April då var det påsk och påskmiddag hos mina föräldrar som ajg och Raul höll i. Var tänkt att vi skulle ha varit här uppe i Sthlm, men pappa mådde inte tillräckligt bra för att klara av att åka hit pga meniers sjukdom :-( Men vi gjorde det bästa vi kunde av det och hade det där nere istället hos dem..minns jag rätt så var vi t.o.m ute i stugan och firade påsken :-) Vi tog en tripp ner till Elmia på påskdagen tillsammans med svägerskan Susana och T..det var roligt och betydligt mindre folk än på långfredagen och påskafton. Nu fick man till många bra bilder utan att folk gick ivägen, knuffade en osv som det blir på fredagen och lördagen..

Annars så har det nog inte hänt så himla mycket tror jag..Susana var med oss upp hit till Sthlm efter Elmia och vi hade det lika roligt som alltid. Jag har jobbat i cafét som vanligt..ska ni börja gå på fler dagar mellan 9 och 16..hoppas det går lika bra det och att jag orkar med det. Men det borde jag göra, för har inte varit några problem alls nu då jag hoppat in och jobbat längre än vad som står på schemat =-)

 

En sak som hänt mellan påsk och idag är att min ena syster tagit sig fri och nu mår bättre och bättre. Gör fler och fler saker som hon inte gjorde förut osv...vilket jag är otroligt stolt över henne att hon gör! Och håller alla fingrar korsade för att det fortsätter såhär och att hon mår bra till 110% snart =) Stoltare syster än mig kan man nog inte vara i dessa dagar. Just ja tack vare detta så var jag nere hos henne en helg och vi abra umgicks, käkade ute, hade trevligt, snackade och ja allt sånt där som systrar gör när de väl finner tiden för att umgås bara de två =) Jag hade en toppen helg tillsammans emd min syster och hoppas att vi kan göra om det snart igen..fast kanske här hos mig och Raul. jag kan ju alltid skicka iväg honom så har vi lägenheten för oss själva =Þ

 

Nej nu ska jag ta och lägga mig och vila för febern stiger och kroppen blir tröttare och tröttare känner jag. Blir nog till att ta ett varmt bad ikväll och sen se på film med min älskling och bara slappa..tror inte han heller orkar göra något speciellt. Har vi tur kanske vi finner lite ork till att spela lite Wii..var ett tag sedan nu..

Ha det bra folket..

 

Puss och kram

 

Vi hörs när vi hörs..

Ovido - Quiz & Flashcards