Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Födelsedag och årsdag idag..

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2010 11:57

Idag blir det tvätta och städa lite här hemma då jag ändå är ledig. Lika bra att passa på då jag inte har något annat planerat. Hade jag haft pengar till det hade jag nog åkt in till Skansen, Fjärilshuset eller Aquaria och gått där en stund under dagen. Men men sånt är livet...man kan inte få ha det roligt hela tiden.

  

 

Skrutten har bott hos oss i ett år idag och sen så fyller han 15 år idag =-) Eller jag vet inte hans riktiga födelsedag och de som hade honom innan oss kommer inte ihåg så det fick bli det datum han flyttade in här istället.
Vår älskade Musse som vi tog bort i januari skulle också ha fyllt år idag och firat ett år som boende här. Men han blev ju tyvärr väldigt tunn och tappade vikten m.m och var tvungen att avlivas, även om det än idag känns så otroligt fel att göra det. Men jag hoppas att han får en fin födelsedag uppe i katthimlen tillsammans med Charlie, Herkules, Tiger och våra andra katt- och hundänglar.

Det var tänkt att vi skulle ha avlivat Skrutten här i veckan som var egentligen, men vi valde att lämna tillbaka hunden vi skulle ha varit fodervärdar åt under ett år istället. Skrutten blev verkligen inte sig själv då hunden var i närheten, han gjorde anfall mot mig, vår andra katt Zirius och mot hunden..som tur var så skadades ingen av oss. Han blev väldigt sur och reserverad också, så vi övervägde det hela med att låta honom somna in då han dessutom går med en överaktiv sköldkörtel som inte går att göra något åt mer än låta honom gå på medicin resten av sitt liv. Zirius blev otroligt rädd och reserverad när vi hade hunden här också. Han låg mesta dels under soffan elelr fåtöljen och trök tills någon av oss tog fram honom. Då nosade han på hunden och åt maten vi gav honom och gick på toa. Annars så låg han ihoptryckt under soffan eller fåtöljen och skakade. En sak som det hjälpte oss att avgöra om vi skulle ha henne kvar eller inte också. Det är tråkigt att det inte fungerade med Troja, men går det inte så går det inte. Vi var ju ändå tvugna att tänka på våra djur i första hand, då de bodde här först. Sen så rök ju Skrutten och lillsyrrans hund ihop här för ett tag sen och hunden var på väg att bli blind..och ja det är inget vi ville skulle hända med Troja. Så det fick bli att vi bara har katterna och småtjejerna istället, för de går ihop med varandra. Nu sen vi lämnade tillbaka Troja så har Skrutten gått tillbaka mer och mer till att vara sig själv utan anfall mot mig eller Zirius och Ziruis är framme om dagarna utan att vi behöver ta fram honom från soffan eller fåtöljen. Och de båda går och pratar med oss, är väldigt keliga och ska vara med precis överallt. Så länge jag inte tar fram dammsugaren :P Då är de borta fort som ögat igen..men det vänjer de sig väl vid nån gång hoppas jag. Om inte annats så är de väl glada över att jag inte dammsugar varje dag ändå :P Fast ibland behövs det då de fäller sin vinterpäls något förbaskat just nu.

Nej nu ska jag ta och sätta fart här hemma så att jag kommer någon vart innan gubben är hemma idag. Ska se om jag hinner med veckans matlista också och kanske baka lite gott :-)

Förlåt för att jag inte uppdaterat på ett tag..men har inte hunnit tömma kameran ännu för att kunna lägga in lite mysiga bilder. Jag ska försöka hinna med det också idag eller imorgon. Sen så har jag haft full tupp med annat om dagarna så har helt glömt bort bloggen..men jag ska uppdatera er snart med vad som hänt senaste tiden...har det i både huvudet och uppskrivet lite här och där så att jag inte ska glömma bort vad jag ska ta med i bloggen den och den dagen :-Þ

 

Ha det bra mina vänner så kanske vi hörs senare idag eller imorgon, ska försöka bättra mig med uppdateringen i bloggen.



Puss och kram på er!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diddi Hernandez - 17 juli 2012 10:28

Nu när jag har tagit ner appen för denna blogg, så tänkte jag utnyttja denna blogg till lite smått och gott..vad exakt jag kommer skriva om i denna blogg får vi se.. Men tänkte börja med den berömda 30 dagarslistan, så här har ni den att kika på vad ...

Av Diddi Hernandez - 31 mars 2011 13:10


Jag har införskaffat mig en ny blogg....denna blogg kommer att vara kvar och jag kommer KANSKE att fortsätta skriva i den då och då...men just nu tar jag en paus från denna blogg och sida och bara låter den vara... Men för er som vill följa mig i d...

Av Diddi Hernandez - 23 mars 2011 11:35

  Gillar du precis som jag att testa nya prylar och har en facebooksida? Sök då efter Smartson Testpilot på Facebook och klicka gilla på deras sida. Se sedan till att du får nyhetsbrev från dem direkt till din mail med olika produkter som de söker ...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2011 11:00

Minns ärligt talat inte vad jag åt den 17/2...men idag 4/3 så har jag hittills bara ätit 2 mackor med skinka och chiliost på och druckit ett stort glas oboy till frukost. Men ska snart ta mig en clementin och banan till mellanmål..skriver ju in inläg...

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2011 09:30

Ja då ska jag beskriva mina föräldrar i detta inlägg då...började ju lite smått göra det i inlägget för Dag 1 - ämne: presentera sig själv. Gör nog helt enkelt så att jag kopierar den delen och lägger in den i detta inlägg och bygger på därifrån....

Ovido - Quiz & Flashcards