Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Diddi Hernandez - 3 maj 2010 10:46

Ojdå nu har jag ju inte skrivit sen 24.e April i denna blogg...men har iofs uppdaterat bloggen på blogg.se med lite bilder m.m via mobilen.. Så där kan ni ju kika in om ni vill det...den bloggen lär nog mest bli uppdaterad via mobilen med bilder m.m tror jag. Så får denna blogg och den privata på bloggsida bli via datorn..den på bloggsida var förut den blogg jag använde mest och hade öppen för alla..men nej det blev denna istället och den blev privat..så ja vill ni veta lite mer privata saker som bara vissa får veta så får ni fixa fram lösenordet till den och läsa den istället...

 

Jag fick några kommentarer sist som jag ska svara på:

 

 Maja: Du har nog inte missat något egentligen...är nog snarare jag som inte gått ut med det helt och hållet riktigt.. Men det positiva rörde sig om flera saker..bland annat att jag var otroligt glad för att saker löste sig på ett positivt sätt för Helena och att man ser på henne att hon mår så mycket bättre nu då T är borta ur hennes liv. Sen är det lite andra saker som jag inte vill skriva här som är positiva också..men främsta grejen som gjorde att jag var så himla glad i förra inlägget är att vikten går åt rätt håll. Och jag har lyckats gå ner mer än vad jag hade räknat med att göra fram till valborg =-)

 

Aja: Klart jag läser din blogg kussen! Dock är ajg lite dålig på att kommentera :P Men kul att du läser här med :) kramar

 

Jessicka: Absolut ingen som helst fara gumman! Jag har dig ju liggandes bland mina favoriter så jag hade ju lika gärna kunnat hoppa in på din blogg för att kolla om det hade hänt någe. Så det är ingen som helst fara med att du inte har sagt något till mig!!

Ja det var jätte trevligt med mamma och Helena, vi hade alla fyra en toppendag inne i stan faktiskt. Ska ses nu den 8.e igen här uppe och då gå på Skansen tillsammans :-) har vi tur att pappa mår bra så är han med oss också :-) Rauls jobb har firmadag på Skansen så det blir gratis inträde för oss tack vare att Raul går med, ska bli ritkgit kul faktiskt. Har inte varit där på några år nu trist nog, så ska bli kul att kolla vad som är nytt osv.

Puss och kram gumman!

 

Helena: Tack själv för den helgen och helgen som var nu! Snart ses vi igen =) Då ska vi gå på Skansen och ha det kuligt =) Hoppas ni sover kvar då och vill gå med på ett av värmeverken sen som Fortum öppnar för anhöriga till de som jobbar där. Kan ju vara lite intressant och se vad tusan gubben min jobbar med :-Þ då kanske man förstår lite bättre vad han pratar om ibland ;-Þ Hehe

 

Inget och tacka för gumman! Menar allt jag skrev i kommentaren! Kramar Love you little sis!

 

Jahapp då var det klart med svaren på kommentarerna då. Nu blir det nog lite lunch och sen en stor kopp te med honung i soffan framför en film. Hoppas på att förkylningen ger med sig till imorgon, eller åtminstone så att rösten är tillbaka helt och hållet och att jag inte har ont i halsen. För jag har en heeeel del att göra uppe på cafét med bakning m.m jue. Kan inte sitta här hemma och vara sjuk nu, måste vara där uppe!

 

Får se om jag kanske får orken ikväll till att baka lite muffins eller en quesadilla ~ kakan inte maträtten!! Bild kommer senare i så fall..

 

Fann en bild i datan på när jag bakat quesadilla tidigare så det får ni bild på här:

 

Ska nog se om jag inte orkar baka lite frallabullar med feta i också:  det är ju så himla gott att äta nybakt och till maten. Jag får se vad jag orkar med...måste ju göra negerbollar här nu sanrt också för är ju negerbollens dag snart. Och då har jag lovat en kollega till Raul att jag ska skicka med ett gäng med Raul till jobbet..likaså med muffins eller bullar. Har en heel del att göra här framöver tror jag..lite jobbigt, men samtidigt väldigt kul att det börjar komma in lite beställningar nu :-) Tror det är väl sex beställningar jag har liggandes just nu utan fast datum.. Om ändå smörgåstårtsbeställningarna ville komma igång också.. Var ju evigheter sen jag gjorde en nu..

Nej nu blir det pannkaka och lunch för min del..vi höres..

Ovido - Quiz & Flashcards