Inlägg publicerade under kategorin 081001 - 090603

Av Diddi Hernandez - 27 februari 2009 12:17

Grattis farmor på födelsedagen!

Hoppas du blir ordentligt firad uppe i himlen av farfar, dina vänner, barn och andra familjemedlemmar.

Jag saknar dig något enormt och önskar jag fick krama om dig och säga grattis och ha köpt någon present till dig.

Tände ett ljus för dig idag och firade din dag för mig själv här hemma och tänkte extra mycket på dig idag då det är din dag idag. Tänker på dig varje dag farmor!

R.I.P



Blev en softdag idag med för min del, letade lite jobb på nätet och funderade över helgen. Får se vad den ger...

Av Diddi Hernandez - 26 februari 2009 16:26

Det gick bra hos läkaren igår, dock hittade han inga gallstenar men såg att njurarna och levern såg ut att må bra. Hoppas bara att jag får mer svar från vårdcentralen och att läkaren jag har där hjälper mig att få veta vad det är jag har råkat ut för.


Idag var det tänkt att jag skulle på kursen, men så blev inte fallet. Jobbade hemifrån idag och sökte jobb. Hittade flera jobb som jag sökte idag, hoppas bara att jag får svar snart på dem och blir kallad på intervju snart.


Får se vad mer som händer idag, blir nog inte så mycket mer än att ta det lugnt och softa.

Av Diddi Hernandez - 25 februari 2009 06:09

Idag är det läkaren igen =-/ Är nervös som fan inför besöket faktiskt.. Även om det bara är en ultraljudsundersökning, så kan man ju få veta mer än om det är gallsten eller inte.


Vi får se hur det går hos läkaren, ska åka om en timme dit. Vet inte vad jag gör vaken såhär dags. Är hur trött som helst, men kan inte sova längre ändå. Kl 8.15 har jag tid hos Dr... jag vet inte vad han/hon heter faktiskt. Stod inte på min kallelse...men men får se då jag är där.


Idag är Raul ledig från jobbet, han skulle bara ta halvdag eftersom han skulle med mig till läkaren. Men tog en heldag för att tvätta bilarna, följa med mig och handla lite nya kläder och sen hjälpas åt o städa här hemma inför visningen av lägenheten imorgon.


Nej nu ska jag göra annat ett tag...vi hörs senare eller imorgon...

Av Diddi Hernandez - 24 februari 2009 22:04

Idag har jag vart hemma, försov mig imorse och körde en jobba hemma dag idag. Har sökt en del jobb både över telefon, mail och jobbsökarsidor. Får se om jag får svar från något av ställena för att komma på intervju.


Igår fick jag brevet som har gjort mig nervös i 2 dagar...kommer vara imorgon bitti också. Ska jag äta frukost imorgon måste jag göra det senast kl 03.30 inatt. Ska på undersökning på Läkarhuset Odenplan imorgon kl 08.15 och ska varken ha ätit eller druckit på minst de senaste 4 timmarna.


Så ja imorgon får jag dom nr 2 angående min mage..  Håll tummarna för mig imorgon, för nervös kommer jag att vara inför svaret.


Nu ska jag leta lite filmer så får vi se när jag skriver imorgon..

Av Diddi Hernandez - 24 februari 2009 01:01

Nu finns ett inlägg på varje dag sen jag började skriva denna blogg... vissa inlägg har kommit in efter det att jag skrev sist att jag skulle uppdatera från 3.e februari..


Läs och kommentera gärna!!

Av Diddi Hernandez - 23 februari 2009 23:49

Vart på Arlanda en sväng idag, var dock lite för mörkt för att kunna ta några bilder med mobilen. Blev att vi tog en tripp dit efter att vi vart och käkat lite, åt asiatisk mat idag och Raul prövade på sushi. Jag smakade lite, men nej tycker lika illa om det nu som förut, så inte min grej det där med sushi.

Blä för rå mat!!


Annars idag har det vart att ta det lugnt, städa lite i vardagsrummet. Ska ta resten imorgon, för blir eventuell visning på onsdag..


Mina tankar de vandrar

vandrar så jag inte kan styra dem.

Vart är de på väg?

Vad vill de säga mej?

Tankarna stannar upp

lite här och där.

Ibland på minnen

gamla minnen

men de känns så färska.

Vet inte vad jag ska tro

tro om mina tankar.

Känslorna börjar spela

spela mig ett spratt.

Vart ska detta sluta?

Vill jag veta det nu

eller vill jag vänta och se?

Mina tankar de vandrar

runt runt i en cirkel.

Ibland hit och dit

mellan dåtid och nutid.

Jag är rädd

rädd för tankarna budskap.

Tror jag vet

vet vad de säger.

Men är det rätt

vill jag verkligen det?

Vill han?

Vågar jag fråga?

Mina tankar de vandrar

vandrar så jag inte kan styra dem.


Det var dagens dikt det...vi hörs imorgon..

Av Diddi Hernandez - 22 februari 2009 12:31

Idag är de fan värre sömntutor än de var igår...okej vi kom inte i säng förrän vid 4.30 - 5.30 ungefär. S somnade först, precis innan så sa hon: "Jag är inte trött, jag lär inte kunna somna nu för det". Ca 2 minuter senare då jag och Raul vänder oss om för att kolla vad det är på TV'n så ligger hon och sover redan. Hehe

Vi la oss inte förrän ja senast kl 5.30 iaf, självklart glömde jag stänga av larmet också, så det ringer kl 09.45 och inte kunde jag somna om. Var bara att kliva upp då, så sen dess har jag suttit här framför datan och snackat med Johan en gammal vän sen man var liten. Kul att han hittade mig på K6 faktiskt och sen skrev till mig. Var i torsdags han hittade mig och vi har pratat lite varje dag sen dess antingen via msn eller sms. Än har det inte blivit över telefon, men det kommer väl det med. Ska eventuellt ses nästa helg om det finns tid över efter att jag träffat en annan kompis, antingen efter eller innan. Ska bli kul faktiskt att träffa honom igen, var länge sen nu.


Nej nu ska jag göra lite annat innan det är dags att antingen väcka de där två eller se till att de vaknar av andra ljud, för vi ska hinna äta också innan vi kör hem S också. Nej vi hörs imorgon kanske....

Av Diddi Hernandez - 21 februari 2009 10:20

Jaha än så sover de båda två..själv så vaknade jag för en liten stund sen men kunde inte sova så länge. Fast vi la oss bra sent igår kväll/natt, blev lite filmer, pratande och ja allt möjligt sånt där.


Idag ska det bli handla, filmkväll, spelkväll och mera snackande. Är så kul då S är här, vi har så roligt allihop tre och ja det känns verkligen att vi står varandra nära. Får se vad det blir för filmer ikväll bara, minns inte ens vad vi tittade på igår hehe


Nej nu ska jag börja fixa med frukosten så får vi se om de andra vaknar av att jag för oväsen :-Þ om inte får jag väl väcka Raul så får han väcka S sen.


Ha det gött så hörs vi imorgon...

Ovido - Quiz & Flashcards