Inlägg publicerade under kategorin 081001 - 090603

Av Diddi Hernandez - 6 mars 2009 16:30

Blev övertid för Raul idag, så han kom inte hem vid 15.30 - 16.00 idag. Får se när han kommer hem idag, han visste inte hur lång tid det skulle ta att fixa det de håller på med. Men det var viktigt iaf..


Jag håller på att möblera om i sovrummet, är snart klar, bara lite dammsugning och småplockande kvar. Sen är jag klar, då ska jag fota lite så får ni se hur det blev. Önskar bara jag visste vilken borr jag ska använda för att borra i den typen av vägg det är...så det får Raul ta istället...om han vill iofs för är ju inte säkert hur länge vi komme bo kvar i denna lägenhet.. Får se hur det blir...ska iaf sätta upp hans masker och El Salvador flagga/karta som han har. Nej nu ska jag fortsätta, blir till att sätta i gång lite musik också, för nu kommer det bli svårt att lyssna på boken då jag ska föra oväsen i sovrummet. Men har kommit igenom halva boken redan, så kanske börjar på tredje boken, Jordens stav, redan imorgon eller på söndag. Ska se om jag kan ta en bok på 2 - 3 dagar nu då jag kommer gå hemma och söka massa jobb och inte ha kursen att åka till längre eller får några plikter på att åka till Af och sitta där om dagarna.. Vi får se hur det går med den saken om ljudbokej..om jag lyckas så kommer jag vara klar med åttonde boken om två veckor ungefär om jag lyssnar varje dag. Runt den 21.a - 23.e iaf om jag lyssnar varje dag och sätter i gång den direkt på morgonen då jag kliver upp. Vi får se hur det går med den saken...


Nej nu ska jag fortsätta...tog bara en liten paus för att vila lite, är ju jobbigt att möblera om ett så litet rum. Speciellt då man inte har någon som kan hjälpa en att lyfta saker ur rummet, så man måste ha allt kvar där inne och flytta lite i taget.


Vi hörs senare eller imorgon....

Av Diddi Hernandez - 6 mars 2009 13:56

Idag blev jag klar med boken Aurian och har börjat på bok nummer två som heter Aurians flykt.

På sidan: http://web.telia.com/~u52603751/furey/magikern.htm så står det såhär om den boken: "Magikern Aurian tvingas fly undan Miathans fruktansvärda vrede. Nästan tillintetgjord av sorg över Forrals död flyr hon och hennes page Anvar söderut. I södern härskar främmande makter av okända kulturer och det blir en farofylld färd. Men Aurian har inget val; hon måste stoppa Miathans galna maktbegär innan det är för sent.


Efter att ha väckt en av Maktens reliker är Miathans magiska krafter enorma. Nu gör han allt för att få tag på de övriga magiska relikerna, samtidigt som han försöker fånga in Aurian. Aurian gör sitt bästa för att beskydda sina vänner och hålla sig borta från Miathans maktsfär, men allt eftersom hennes barns födelse närmar sig förlorar hon sinna magiska krafter.


Under den farofyllda färden möter Aurian och Anvar varelser de bara har hört talas om i gamla sagor och berättelser. De får en vän i den jättelika pantern Shia som kan komunicera genom telepati, och fågelvarelsen Raven för dem till sitt kungadöme bland bergen där en av relikerna ska finnas.


Men vän kan visa sig vara fiende och tiden är knapp. Aurian måste finna de övriga relikerna innan Miathan."


Den är minst lika bra som den första boken, jag längtar till bok tre. Men då jag inte minns så mycket från bok ett eller två så var jag tvungen att börja från början om från bok ett. Bok nummer två har 24 delar, just nu är jag bok del nummer 9. Aurian ska nu in i arenan för första gången och slåss mot andra "gladiatorer" för att se hur långt hon klarar sig. Hon börjar med att möta en, klarar hon av den, så blir det två, sen tre och klarar hon tre stycken så får hon möta den svarta demonen. Denna demon är den jättelika pantern Shia om jag minns rätt.

Nu ska hon in på arenan...


Och jag ska sätta fart med andra saker samtidigt som jag lyssnar på min bok. Vi hörs senare idag eller imorgon...


Ha det bra folket...

Av Diddi Hernandez - 5 mars 2009 13:28

Idag går Raul på jouren och går den en vecka, först på torsdag nästa vecka kl 07.00 att gå av den. Får se om han blir inringd något under denna vecka.


Har pratat en del med min handläggare från Af idag, fixat en del nu då It-ladan tar slut imorgon. Får se vad jag ska hitta på för något idag..


Vet inte riktigt vad jag ska skriva för något idag... Lyssnar på min ljudbok idag med, men snart är jag klar med den. Får se om jag blir det idag och kan börja på nästa bok eller om det blir imorgon först..


Vi hörs imorgon...

Av Diddi Hernandez - 4 mars 2009 09:07

Idag är jag hemma för har feber och fryser som bara den, har sprängande huvudvärk också. Raul är hemma och har tagit ledigt pga att han körde inatt. Han lär väl kliva upp snart, så kan vi äta frukost och sen kolla på Babylon A.D innan det är dags att gå ner och lämna in dem igen.


Hann inte se den igår kväll/natt nämligen. Men filmen Patrik 1.5 var otroligt bra, verkligen en film jag ska se till att få på DVD antingen genom att ladda hem den eller köpa den. Får se om det blir samma sak med Babylon A.D också.


Idag blir det väl till att ta det lugnt så gott det går och se vad som händer annars.

Nej nu ska jag fixa lite och sen se om Raul kommer upp och jag får fixa frukost till honom eller om han orkar göra det själv.


Vi hörs imorgon...

Av Diddi Hernandez - 3 mars 2009 20:45

It-ladan idag med blev det, 9 - 15 idag med. Men idag har jag suttit vid min egen data istället, tog med den för H som jobbar där skulle hjälpa mig att fixa lite med den. Den blir överhettad och stänger av sig själv nämligen. Ibland så hänger sig hela datan dessutom :-S


H lyckades riktigt bra med datan och den funkar faktiskt väldigt bra nu och har inte alls blivit överhettad eller något sen han satt och fixade med datan. Tack så mycket!


Jag har lyssnat på min ljudbok idag med, har kommit en bit på vägen med den. Är spännande nu :-Þ


Vi har vart på visning idag med, glömde skriva igår att vi var på en igår också. Vi får se hur allt blir...har en visning av vår lägenhet på lördag och ska och kolla på en 4.a då. Behöver ju extra rum nu.. Vi får se vad det blir för en lägenhet, finns ju några som vi har av intresse just nu. Ska lämna svar på två lägenheter innan denna vecka är slut, men det får bli på lördag kväll eller söndag förmiddag. Ska bli intressant att se vad det blir för lägenhet...om någon av de vi kollat på hitills är någon som passar oss och samtidigt den som kollar på våran lägenhet.


Nej nu ska jag kolla på filmen jag har hyrt eftersom Raul är inte hemma, han ska köra några till Arlanda natten till imorgon som ska iväg på en veckas resa nämligen. Så jag träffar honom först inatt då han kommer hem.


Vi hörs imorgon..ska bädda ner mig nu för fryser som fan. Så blir att dricka te och ligga under täcket och mysa till filmen Patrik 1.5 Får se om jag hinner se Babylon A.D med sexiga Vin Diesel också.


Vi hörs imorgon...

Av Diddi Hernandez - 2 mars 2009 16:22

Idag var det It-ladan som gällde 9 - 15 var jag där. Har väl mer eller mindre precis kommit hem..eller ja för en stund sen..


Idag började jag lyssna på min ljudbok Aurian av Maggie Furey, det är första boken av åtta stycken inom en fantasy serie. Det står såhär på baksidan av boken, hittat på sidan: http://web.telia.com/~u52603751/furey/magikern.htm "Aurian tillhör magikernas släkte. Hon förs till magikernas borg i staden Nexis, där hon ska bli upplärd i de olika magiska konsterna. Magikernas ledare, Miathan, har planer för henne, men Aurian drar sig undan honom och får vänner bland människorna. Forral, som är kapten för vaktstyrkan, undervisar henne i stridandets konst och blir hennes vän.


Hon förälskar sig i Forral och lyckas övertyga honom om att det inte gör något att de tillhör olika släkten. Deras kärlek är stark och vacker och snart är Aurian gravid. När Miathan upptäcker att Aurian och Forral ska ha barn blir han rasande. Han vill själv ha Aurian; både som maka och som undergiven tjänare.


Under striden som följer använder Miathan en av Maktens reliker. Han väcker därmed onda makter till liv, och Aurian tvingas fly för sitt liv.


Hon inser skräckslagen att hon måste finna de övriga av Maktens reliker för att rädda världen undan Miathans galenskap och därmed dess undergång."


På den sidan står även information om alla åtta böcker. Första boken är på 22 delar i den version som jag hittade för att ladda ner. Jag hittade alla åtta böcker och ska äntligen få chans att veta hur denna serie slutar. Jag började läsa denna serie för många år sen, läste bok ett och två samt började på bok tre innan andra året i gymnasiet var slut. Sen la det åt sidan för ett tag, men minns att jag har börjat läsa bok tre flera gånger om och vid ett tillfälle nästan läst ut hela innan jag än en gång la det åt sidan igen. Hittade av en slump den boken på nätet då jag satt och tittade över nya fantasyböcker som hade kommit in på en sida. Så blev att jag sökte efter den för att ta hem antingen för att läsa i datan eller lyssna på den.

Får se hur många dagar det tar innan jag har hört hela och kan börja på bok två.


Nu ska jag börja med maten iaf, för Raul är snart hemma från jobbet. Vi hörs imorgon..

Av Diddi Hernandez - 1 mars 2009 20:22

Idag så åt vi lunch i Oxelösund, vi åt Pupusas (tror det stavas så). S hade gjort tre olika varianter, ost-, kött- och bönfyllning. Den med ostfyllning i var jätte god, var en blandning med ost härifrån och från El Salvador och en sorts blomma (tror jag det var) som S hade fått av sin mamma.

Den med köttfyllning i var lika god som alltid också :-) Var lika gott som alltid när hon gjorde den maträtten idag.

Tusen tack för den super goda maten :-) Jätte tacksam och glad över att du kunde tänka dig att göra det till idag!


Efter maten så satt vi och pratade lite, planerade inför helgen 13 - 15 mars :)

Ska bli en rolig helg tycker jag, får se vad exakt som kommer att hända då..men kul kommer det att bli iaf tror jag. Längtar lite dit redan nu, fast månaden får inte gå för fort fram. Finns många saker som ska göras innan dess..


Nu är vi hemma, kom hem för ett tag sen, men nu är det snart dags för att kolla på TV. Får se vad det blir för något idag..verkar inte gå så mycket bra på TV nämligen...


Hörs imorgon... då är det It-ladan som gäller...

Av Diddi Hernandez - 28 februari 2009 09:00

Idag fyller min ena systerson år, STOOOORT grattis till honom!!

GRATTIS på födelsedagen!!


Idag är det Mariadagen - GRATTIS på mig!

Grattis till min underbara ängla lillasyster, mamma, lillasyrran och Maria (brorsönernas mamma) också. Kanske finns någon mer som heter Maria i min omkrets men jag minns inte dem just nu. Sorry i så fall!


Nu är det dags för att göra sig klar, för vi ska åka ner till Nyköping idag. Åker iofs hem imorgon, så blir bara en snabb visit..men men...


Vi hörs imorgon...

Ovido - Quiz & Flashcards