Inlägg publicerade under kategorin 081001 - 090603

Av Diddi Hernandez - 20 februari 2009 11:03

Kan inte slita mig

du lyckas hålla mig kvar

Söt så det skriker om det!!

Va händer egentligen?

Gåshud över hela kroppen

Vill gå ifrån

men jag kan inte

Något drar mig hårdare ner i stolen

Du är så söt

så söt

Farligt det här

klarar vi det utan problem?

Känslan i kroppen är underbar

fjärilarna får det att pirra i magen

Är detta verkligen möjligt?

Är det sant?

Men är det rätt?

Är det rätt att känna såhär?

Jag vet inte

och vill nog inte veta.

För det känns bra

det känns rätt.

Och jag vill mera

vill inte sluta nu.

Av Diddi Hernandez - 20 februari 2009 08:40

Idag blir H1 hämtad så kan avslöja vad det är för något för er som läser min blogg...och kanske är nyfikna på vad det är för något..


Idag jobbar Raul halvdag på jobbet pga att vi ska till banken och hämta ut en postväxel på 140000 kr. Sen åker vi pendeltåget ner till Södertälje för att åka buss några stationer innan vi kommer fram till Skoda. Där ska vi kolla igenom bilen en sista gång, sen är det bara att skriva på alla papper och köra vidare till Södertälje syd för att hämta S och bege oss hemåt.


Får se vad det blir för middag idag, kanske äta något ute för att fira att vi har nya bilen klar nu.

Den nya bilen är en Skoda octavia Rs från 2006, den har gått 6155 mil som tjänstebil åt någon som jobbar/jobbat på Scania nere i Södertälje.


Nu ska jag göra lite annat iaf, så att allt är klart till då S kommer hit ikväll. Vi hörs imorgon kanske...

Av Diddi Hernandez - 19 februari 2009 23:30

Hemma idag med världens värk i magen. Blev inget vikariejobb på fsk L 9 - 13 idag =(

Sjukan nästa!!!


Fick igår sjukskrivningspappret av läkaren 11.e - 20.e gäller det, men hur blir det idag då jag är hemma efter 2 dagar tillbaka?! Hmm får ringa Af och Fs och kolla med dem för säkerhetsskull..

Jessey skulle ha kommit idag, men blev isntällt. Hon trampade snett i skogen då hon jobbade så kunde knappt gå på foten sen. Stackars dig gumman!! Hoppas det blir bra och vi kan ses snart.


Börja bygga på hemsidan idag kanske?...hmm tror det.. Iaf i mitt block tror jag. Söka lite jobb och vila också. Sen ta ett varmt bubbelbad med tända ljus och min mysiga bok ikväll.


Hatar min högra handled, kan den aldrig sluta göra ont för!?!?? Eller att läkarna kan hitta vad som är fel eftersom jag varken kan hålla en penna, gaffel, kniv eller något annat i den utan att få JÄVLIGT on efter knappt 5 min.

Har slutat rita, skriva dikter, teckna, baka eller laga mat lika mycket som förut pga värken. Handledsstöden hjälper inte ens längre. Vet inte vad jag ska göra med detta skit!?! Kanske lika bra o kapa handen istället så slipper jag ha ont i den..

Av Diddi Hernandez - 19 februari 2009 10:09

Bara så ni vet så uppdaterar jag bloggen från 3/2 - idag nu, men jag lägger in dem på rätt datum, men skriver inte att inlägget är skrivet idag så ni vet.... Och skriver inlägget som om det är skrivet den dagen.. Har du åsikt om det så säg deti en kommentar, men ärligt talat jag kommer inte bry mig för det är mitt sätt att skriva in det jag har i huvudet och i blocket från den dagen!!

Jag skriver av det jag skrivit i mitt block, samt lägger till det jag har i huvudet, minnet mm angående den dagen

Av Diddi Hernandez - 18 februari 2009 22:22

Idag har jag inte vart på kursen, sökte jobb ute på plats idag i olika butiker. Får se hur det går, lämnade in ansökan på flera ställen och de sa faktiskt att de skulle ringa upp om inom snar tid för de behövde folk och det såg lovande ut. Får bara hoppas de håller det de sa till mig.


Passade på att ta en lunch på stan med Offe också, kul att ses lite på tu man hand utan partners. Snackade om lite allt möjligt och hade det trevligt. Tog en fika sen också på Waynes coffee innan vi skildes åt. träffade Raul sen hemma och vi åkte och käkade på stammis stället "korsningen", pizzerian Palermo. Käkade en avocadosallad där, efter det så tog vi bilen på en lååångtur och åkte runt lite och kollade på var några intressanta *** finns.

Hemlighet nr 1 som jag skrev om är nu klar och hämtas hit på fredag innan S kommer till oss.


Vi hörs imorgon...

Av Diddi Hernandez - 17 februari 2009 23:13

Idag var jag på It-ladan för första gången sen December, är egentligen sjukskriven men magen kändes tillräkckligt bra för att jag skulle kunna göra ett försöka. Det var ett bra försök dessutom, gick faktiskt riktigt bra, lite tråkigt där bara..men det pga att den handledare jag har där var sjuk. Men men sånt är livet..


Annars idag har det vart en lugn dag, tänt ljus för Majsan idag har jag gjort också och tänkt mycket på henne och alla som fanns runt henne.

Har idag gått precis en månad sen hon somnade in och lämnade oss för att vara en ängel.

Jag saknar dig något enormt Majsan! Hoppas du har det bra i himlen nu utan smärtor eller hårda ord från folk runt omkring dig.


R.I.P

Majsan!!

Av Diddi Hernandez - 16 februari 2009 16:09

Läkaren ringde imorse, domen är fastställd nu. UL blir av, remiss är skickad för det, bara att vänta på datum och tid nu då. Ska fortsätta med medicinen och sjukskrivningen blev förlängd, till vilket datum vet jag inte riktigt säkert.


Men det blir troligtvis It-ladan imorgon iaf...är magen som avgör om jag åker dit eller inte. Men jag vill göra det nu, för har vart hemma sen den 19/12 - 2008 nu.

  •  19/12 - 12/1 Jullov
  • 12/1 - 16/1 Magsjuk
  • 19/1 - 23/1 Ledig pga dödsfall (Majsan dog jue 17/1)
  • 26/1 - 30/1 Sjukskriven pga dödsfallet och mycket annat runt mig
  • 2/2 - 4/2 Ledig pga begravningen som var den 3/2
  • 5/2 jobbade hemifrån med att söka jobb och valde att göra det hemifrån pga ont i halsen
  • 6/2 - 9/2 hemma pga halsont, feber och kramper i magen
  • 10/2 hemma pga rejäla kramper i magen
  • 11/2 hemma pga rejäla kramper i magen och var till läkaren.
  • 11/2 - 16/2 hemma pga magen och sjukskriven

Ringde försäkringskassan idag också för att få min sjukblankett för 5.e - 16.e februari och kolla så att det min sjukanmälan kom in denna gång. Gjorde ju inte det sist trots att jag anmälde mig via deras sida som jag alltid gjort och man kan göra.

Ringde även till arbetsförmedlingen för att kolla så att det stod rätt på deras sida också. Berättade att jag vart sjukskriven 11.e - 16.e och att de kunde bli eventuell förlägning också. Men att jag tänkte återgå till It-ladan imorgon för det känns idag som att jag klarar av det. Men tar en dag i taget då jag ännu har ont i magen och läkaren misstänker att det är gallsten jag har. UL är ju bestämt så får se vad det visar då jag får göra det.


Var iaf en otroligt underbar person i Kundtjänst på Af som jag pratade med. Hon tyckte jag gjorde rätt i att försöka om det känns rätt för mig, men förstod verkligen om det är så att jag väljer att fortsätta stanna hemma. Men vi får se hur det blir imorgon, som det känns nu klarar jag av att gå imorgon.


Nej nu är det annat som gäller. Vi hös imorgon..

Av Diddi Hernandez - 15 februari 2009 20:58

Idag så kom Offe hit till strax innan tre, jag hann mer eller mindre precis duscha klart innan hon ringde att hon var utanför. Vi hade glömt bort att säga att det var portkod numera här utanför..


Hon hade köpt semlor åt oss, var så gott så. Jag hade inte tänkt äta någon semla förrän fettisdagen..men men så gick det med den saken. Men komemr bli att jag bakar semlor till den helgen iaf tror jag.. Eller nästa helg om det är så att Sushi kommer upp hit. Vi får se, ska höras om det nästa vecka så..


Jag och Offe planerade onsdagen då vi ska ses för att käka lunch på stan, jag hade tänkt ta den dagen att ut och söka jobb på plats istället för via telefon eller internet då. För tänker inte gå hemma längre. Även om jag komemr få förlängd sjukskrivning...vilket jag får veta imorgon..så tänker jag söka jobb på plats den dagen. Och söka jobb via internet och telefon fr.o.m imorgon. För nu är jag less på att vara förhindrar att göra saker pga att det gör så jävla ont i magen. Tänker inte låta magvärken stoppa mig från att göra saker mera. Nu har jag fått nog.

Vi planderade lite för den 27.e alt. 28.e också. Då ska vi ha skräckfilmskväll här med tacos och Offe ska sova kvar. Ska bli så kul så tycker jag. Var länge sen vi hade det nu.


Annars idag så har jag spelat lite på mitt nya Xbox spel Dark angel...Raul hjälpte mig förstå lite...hatar då det är svår engelska. Men tur man har honom så han kan hjälpa mig. Fick ju ändå bara G på engelskan både i högstadiet och gymnasiet...men men sånt är livet. Jag skulle klara mig om jag åker till England eller USA iaf, för det viktigaste kan jag och jag kan göra mig förstådd och förstå så länge det inte är gammal engelska de kör med eller alla dessa idiotiska slangord.


Men nu ska vi mysa till lite film som börjar om någon minut. Vi hörs imorgon...

Ovido - Quiz & Flashcards