Inlägg publicerade under kategorin 081001 - 090603

Av Diddi Hernandez - 10 april 2009 17:59

Och ni gnällkärringar som är här och läser men sen tänker gnälla hos min syster, vänner till er som vet vem hon är, vänner till er som vet vem jag är, hos Tommie eller andra personer ni kan bara HÅLLA KÄFTEN och börja VÄXA UPP och VÅGA ta snacket med MIG istället. För DETTA inlägg är MINA tankar och åsikter om er!!!


Fattar inte varför dessa hemmafruar i små jobbiga hålor ska hålla på och gnälla över saker de inte har ett skit med att göra!!

Än mer varför de INTE vågar säga saker ocht ing till den person det rör utan måste gå genom en vän sen till den vännens killes kompis för att sen be honom/henne ringa till killen till den person man inte vågar säga något till. LÖJLIGT VÄRRE!!!

Och de påstår sig vara vuxna, ha barn, hus, vovve, villa osv osv!! Tycker snarare att det verkar som om det är de som är de omogna små snorungarna i detta fall!!


Jag stöttar dig till max iaf syrran och tycker du gjorde helt rätt som skrev dina tankar, åsikter osv! För du skrev ALDRIG ut någon persons namn utan bara dina tankar och de rörde aldrig någon speciell person. De som gnäller och gnällt är bara avundsjuka på att du har mycket mer frihet än dem och inte alls behöver tänka på att du har barn som förstört dina chanser att bli något här i livet. Inte som dem iaf som skaffade barn i unga år och sen bara sitter och gnäller över allt möjligt. Tex; att det är så jobbigt att allt ska kretsa runt barnen, killen inte hjälper till hemma, de inte kan plugga, jobba, ut och resa eller andra saker som de kunde ha gjort under några år INNAN de skaffade barn om de bara tänkt till hur mycket som förändras då man skaffar barn!


Jag stöttar dig och håller helt och hållet med dig om det du nu trist nog tagit bort i ditt inlägg. Och det är sant att uppfostra barnen är en viktig och en av de största uppgifterna man har här i livet...MEN man MÅSTE tänka på sig själv också och se till att verkligen till 220% känna att man verkligen vill ha barn och har skaffat sig en kariärr inom yrkesvärlden, vart ute och rest (om man vill det) eller gjort andra saker som sen kan bli svårt här i livet om man har ett eller flera barn hängandes runt halsen som man måste ta hand om.


Tycker ärligt talat synd om de som skaffar barn i unga och som sen bara går hemma, gnäller över att de inte har jobb, själva mer eller mindre måste uppfostra barn(et/en), ta hand om huset/lägenheten, djuren osv osv. Tycker faktiskt väldigt synd om de som har det så, för ja de hade kunnat ha det annorlunda om de tänkte sig för den där gången då de hade sex...de hade kunnat använda skydd om det var oskyddat, göra abort då de fick reda på att de var gravida..är de emot det hade de kunnat adoptera bort barnet, det är vanligare än man tror i detta land med faktiskt.

Stackars satans gnällkärringar säger jag bara!!!


Nu säger jag INTE att alla unga föräldrar är såna gnälliga kärringar (säger kärringar för det låter bättre oavsett om det är mammor eller pappor!!). Jag känner flera unga föräldrar som ALDRIG har gnällt över att deras liv har förstörts eller förändrats negativt pga att de har fått barn. Men dessvärre finns det FLERA gnällkärringar än det finns de som ALDRIG gnällt!!


Nej nu ska jag göra mormors köttbullar och tårtbottnarna till påsktårtan. Vi hörs en annan dag!

Av Diddi Hernandez - 9 april 2009 04:38

4 år och 4 månader har vi vart tillsammans idag. Snacka om att tiden går fort, trodde faktiskt aldrig att vi skulle vara tillsammans såhär länge. Hoppades på det, men trodde inte det, trodde vi skulle avbryta och bara vara vänner. Men är glad att vi aldrig gjorde så utan har vart tillsammans hela tiden. Nu är vi dessutom förlovade och planerar bröllopet =-D


Jag bara längtar till den dag då man sitter där och tänker tillbaka och bara njuter av all den goda tiden som gått och man blir lite nostalgisk. För jag vet vad jag vill! Och det är att få bli gammal tillsammans med Raul och se våra barn och barnbarn växa upp. För att sitta med barnbarnen och berätta om när barnen (deras föräldrar) var små och om hur det var när vi var små. Kan se det framför mig och nästan höra hur barnen och barnbarnen kommer säga att man var född på stenåldern bara för att datorer och mobiltelefonen inte dök upp förrän man var några år gammal ändå. Eller datorn fanns ju, men den användes ju inte på samma sätt som den gör idag.


Nej nu ska jag ut och gå istället. Vi hörs senare eller imorgon. Puss på er

Av Diddi Hernandez - 8 april 2009 10:35

idag har jag nog inget inplanerat tror jag inte, så blir väl en dag med söka jobb, dona lite, ha maten klar till dess att Raul kommer hem från jobbet. Annars blir det nog inte mycket att göra idag tror jag inte. Kanske någon film på TV om det går något bra eller om jag hittar någon bland alla våra filmer som jag är sugen på att se.


Man kanske ska se Twilight, har ju inte sett den ännu, men har syrrans bok nu iaf och har börjat läsa den..visst är den bra och jag fastnar i den. Men nej jag lägger ifrån mig den för enkelt just nu. Har så mycket annat i huvudet kring bröllopet, sommaren, semester, Paris, Tyskland, kryssning och såna saker...och lite annat då som ännu är saker jag inte vet om jag ska berätta ännu eller inte... Vi får se...


Nej nu ska jag ut och gå istället, får se om det blir med kameran eller bara musik. Puss och hej

Av Diddi Hernandez - 7 april 2009 16:20

Idag blir ett kort inlägg, för är dags för mig att göra maten, Raul är hungrig och likaså är jag, brukar ju vara den här tiden ungefär som vi äter. Fast jag vet inte vad jag ska göra för mat idag =-/


Nej får se vad det blir för något. Vi hörs imorgon, ska umgås med Raul sen efter maten och kolla lite på TV. Sen ikväll är det House. Vi hörs imorgon. Bye bye people

Av Diddi Hernandez - 6 april 2009 13:16

Idag så åkte Sushi hem =-( Trist när hon åker hem, för då blir jag ensam om dagarna igen och har ingen att ha roligt ihop med. Men är iofs skönt med att vara ensam om dagarna också ibland, för då kan jag söka jobb när jag vill, städa, dona, baka och ligga i soffan och kolla på film på TV'n eller i datan när jag vill och vad jag vill.


Men Sushi är väldigt rolig att ha här, vi har kul ihop, funkar perfekt ihop hon och jag. Har samma intressen när det gäller filmer och ja vi ligger på samma våg hon och jag när det gäller mycket.

Ska bli kul att se hur det går i sommar om hon ska bo hos oss. Kommer bli lite synd om Raul då tror jag, stackarn får två tjejer mot sig som verkligen kan gadda ihop sig för att jävlas med honom ordentligt om vi vill det. Hehe eller kanske ska säga Haha egentlige!? Hihi kan se det framför mig hur Raul reagerar på våra små sattyg vi kommer göra mot honom tillsammans. Men all den roliga tiden ihop också. Vi kommer verkligen ha det kul ihop om hon ska bo hos oss tror jag.


Nej dags att fixa annat. Vi hörs..

Av Diddi Hernandez - 5 april 2009 13:11

Idag skulle Sushi ha åkt hem, men blev inte så. Hon är kvar till imorgon istället och åker hem imorgon kväll.


Blir första intervjun imorgon för henne, håller alla tummar och tår korsade för att det ska gå bra och att hon ska få jobbet. Dock är det på ett ställe med sådan mat jag inte äter, men kan ju alltid gå dit och hälsa på henne iaf. Får hon det så kommer hon bo hos oss under sommaren, eller i våran lägenhet iaf. Vi kommer ju bo mycket nere i stugan under sommaren. Fixa och dona inför bröllopet och med stugan och dess tomt så att vi blir klara med det i år.


har kommit på fler saker som vi kan önska oss till bröllopet :-)


Nej nu är det frukost/brunch/lunch dags med Susana till filmen vi kollar på. Är filmdag idag...många filmer är det som gäller idag. Hehe

Av Diddi Hernandez - 4 april 2009 21:57

Idag så bar det av in till stan för mig och Sushi, vi kollade runt lite innan det blev lunch på Sandy's. Efter det så gick vi ner mot gamla stan och kollade lite i affärer på vägen. Sen kom vi väl fram till Sf bokhandel, där inne fastnade vi ett bra tag båda två hehe. Sf bokhandel är verkligen en butik som båda skulle kunna spendera mycket pengar i om vi hade dem och hade mycket tid framför oss.


Att umgås med Sushi ensam är väldigt roligt, trevlig och man har mycket kul ihop med henne. Känner att jag kan prata med henne om så mycket och hon förstår mig, lyssnar och ger råd. Och har märkt att hon känner samma mot mig =-) Vilket är väldigt bra, för jag finns verkligen här för henne på alla möjliga vis. Jag har alltid roligt ihop med Susana när jag är med henne, oavsett om det är bara hon och jag eller andra är med också. Vi pratade om bröllopet och planerade lite kring det, kollade på smycken, kläder och lite andra saker till bröllopet. Men kom överrens om att hon, jag och Helena ska gå tillsammans någon dag och kolla på en klänning till dem då de ska vara mina tärnor.


Annars så har vi tagit det lugnt idag efter det att vi kom hem vid halv åtta på kvällen. Tog en fika vid femtiden innan vi skulle åka hem och satt och pratade och glömde helt bort tiden och märkte helt plötsligt att det hade gått två timmar sen vi ringde Raul och sa att vi skulle åka hemåt.


Nej nu ska jag umgås med Sushi och Raul innan det är dags att sova för natten. Vi hörs imorgon.

Av Diddi Hernandez - 3 april 2009 08:14

Idag kommer Sushi hit =-D Får se om det blir en tjejdag/kväll/helg denna gång också då hon är uppe eller inte. Raul ska jobba lördag och söndag nämligen, så vi blir själva om dagarna...men ingen vet hur länge Raul kommer jobba om dagarna så kan bli mer än bara dagtid vi två får roa oss själva.


Imorgon ska vi iaf åka in till stan och shoppa lite, ska bland annat till Sf bokhandeln och inhandla lite saker. Ska köpa lite kort också inför bröllopet..eller ja till bjudningarna. Får se vad det blir för kort till placeringen sen..men jag är glad att jag inte behöver skriva alla de korten just nu. Nu har jag 30 st inbjudningskort jag måste skriva och få iväg istället, måste få iväg dem nu snart också. För om lite över en månad så är det dagen man senast ska lämna svar om man kommer eller inte.

Ovido - Quiz & Flashcards